De draad weer oppakken

Allereerst allemaal bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige artikel.

Door de prestatie(s) die in Den Haag geleverd werden maakte mijn teleurstelling van eerder die dag plaats voor respect en het besef dat ik nog wat trainingsarbeid en wedstrijdritme op zal moeten doen.

Vanwege de late zaterdagavond had ik zondagochtend wat moeite met opstaan en kon ik het niet opbrengen om te gaan lopen. Het was dan ook voor het eerst sinds lange tijd dat ik uitgeslapen heb. Ans (de bikkel) is er samen met Pauline wel op uit gegaan voor een duurloop van ruim anderhalf uur.

Maandag, wederom geen motivatie om de loopkleding aan te trekken en op pad te gaan.
Montfoort spookt nog steeds door mijn hoofd.

Gisteren: de zin om te lopen was weer terug.23062009088 Onderweg naar huis bedacht wat te doen. Wordt het een lange duurloop, een lange intervaltraining of gewoon de baantraining. Om nog iets aan de avond te hebben viel de baantraining af. Ik koos voor de lange interval (7 x 1500 in Z3-4, 230620090921000 meter herstel in Z1). Ik liep ontspannen, het tempo voelde goed en kon keer op keer gehandhaafd worden.
Na de laatste 1500 ben ik nog langs de baan gelopen voor een kort praatje, waarna ik nog c.a. 4km van huis ben. Waarom dan niet gewoon de interval voortzetten? Waarom ook niet, het gaat ten slotte lekker en we zijn er toch.
Het zijn er uiteindelijk 8 geworden. Data: 1 uur 52, 19,9km, gemiddelde hartslag 164, calorieën 1718
De Garmin data kan hier bekeken worden.

In de laatste 1000 meter sloeg het noodlot toe……
Op een kleine 500 meter van huis kom ik over een stalen voetgangers/fietsersbrug, waar ik struikel en averij oploop (zie foto’s).

23062009102 23062009101
Op de Eerste Hulp.

Gelukkig ben ik ondanks de klap op mijn hoofd niet buiten westen geweest en valt de schade ogenschijnlijk mee. Ik sta weer op en loop rustig naar huis. Na een paar minuten krijg ik in de gaten dat er bloed langs mijn hoofd sijpelt. Dus maar even doorstappen (hardlopen lukte even niet) naar huis. 
Ans schrok zich natuurlijk rot toen ze de deur opendeed. Wat heb jij nou gedaan? En dan te bedenken dat ik 15 minuten daarvoor een sms van haar had ontvangen met de vraag “ben je verdwaald?”
Mijn Adidas Evil Eye is ook met een smak op de brug terecht gekomen waarbij de glazen beschadigd raken. Eén glas van de clip-in zelfs gebroken, maar gelukkig niet versplinterd en in mijn oog terecht gekomen.      
2406200910624062009103
Een niet zo frisse Evil Eye.

De beschadigingen onder de douche bekeken en afgespoeld. Met name vanwege de wond boven mijn oog besloten wij dat het misschien niet onverstandig is om de Eerste Hulp met een bezoek te vereren.
Resultaat:
Schaafplekken op onderbeen, knie, handen en onderarm moeten gewoon (uit)drogen en zullen wel herstellen. Het topje van m’n duim is nogal gevoelig en er zit een bloeduitstorting onder de nagel, maar een gatje boren blijkt niet noodzakelijk. Nadat de assistente de wonden heeft bekeken en schoongemaakt, word ik wat duizelig en mag ik op een brancard bijkomen/herstellen. Na een paar minuten trok ik alweer bij en kreeg ik ook weer wat kleur in mijn gezicht. Na een onderzoek van de arts, een tetanus prik mochten we weer naar huis. Het is inmiddels elf uur geweest. Ik wilde tenslotte nog wat aan mijn avond hebben.
Ans heeft op advies van de arts de wekker gezet om mij om iedere 2 uur te wekken en vragen te stellen, zodat met zekerheid gesteld kan worden dat de klap op mijn hoofd geen inwendige schade heeft aangericht.
Tot overmaat van ramp kreeg ik ook nog kramp in mijn hamstrings toen we eindelijk op bed lagen.
Opstaan viel tegen, vanwege de beperkte slaap, maar verder gaat het best goed. Geen spierpijn, de wondjes zijn met uitzondering van de snee in mijn hoofd al bijna droog.

De afgelopen 2 dagen ben ik erop gewezen dat overtraining op loer ligt en daar attent op moet zijn. Zelf ben ik van mening dat het aantal kilometers en trainingen daar niet toe hebben geleid, maar zou dit dan toch het signaal zijn?

Reacties

  1. Draad weer oppakken heeft wel dubbele betekenis zo ;-) Goed te lezen dat letsel niet zo erg is. Zou zeggen take it easy..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jij doet ook alles om mensen naar je weblog toe te halen he? of oefen je voor de volgende creepy midnight run??
    nee, zonder dollen.. sterkte John.. was wel schrikken dit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan er me iets bij voorstellen dat Ans zich een hoedje schrikt.Snel herstellen en de volgende draad oppakken deze was niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij moeten Terry en ik wat vaker met je meelopen.Met al die hardlooprokjes gebeuren er rare dingen!
    Doe nou maar even rustig aan. Die marathon is nog ver weg!

    Groetjes,
    Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ai ai ai, doe het voorlopig maar even rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jemig John, wat een schrik! Even op de plaats rust. Take care hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zo lezende weet ik nog niet zo zeker of we tesamen een duurloopje (met dubbele flikflak) moeten gaan plannen. Zonder dollen...gelukkig valt het mee! Sterkte met je herstel.

    Gave site trouwens dat Garmin connect. Ook nog eens naar gaan kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo dat was een aardige klap daar op de brug. Je bent er gelukkig redelijk goed vanaf gekomen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. John sterkte met je herstel! En een paar dagen looprust kan helemaal geen kwaad .... ik spreek uit ervaring .....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is nogal wat, John!! En ik maar denken dat je geen zin in de baantraining had, ha, ha. Ik was je ineens kwijt. Jij maakt ook altijd wat mee tijdens je trainingen. Luister nu maar goed naar je lijf en doe het vooral rustig aan.
    Tot vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. -> Allen,
    Bedankt voor jullie reacties en wijze raad.
    Gelukkig niets gebroken of gekneusd en de schaafplekken helen voorspoedig. De hoofdwond is bijna droog, maar is nog wel gevoelig.
    Gisteravond heb ik op de baan gestaan/gelopen om de training te verzorgen, en heb ik de inspannende activeiten aan de lopers overgelaten ;)

    -> Ronald,
    Zo had ik het nog niet bekeken.

    -> Tiny,
    Ik heb 'm in het vizier, en zal 'm snel beetpakken.

    -> Annet,
    Lijkt me een goed plan, maar wel getooid in rokjes ;)

    -> Petra,
    Bedankt voor je sms.

    -> Falco,
    Zo chicken ben je toch niet?
    Stuur je linkje van de estafette maar door.

    -> Jacqueline,
    Ik heb geprobeerd terug te koppen.

    -> Terry,
    Had ik eigenlijk ook niet ;)
    Tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt een jaar de tijd om te traininen voor de 12 uurs!
    Maar doe het niet zo John, gelukig valt het allemaal mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje John ik heb via windows een bericht gestuurd, maar lees nu pas in detail wat er is gebeurd, nogmaals beterschap. Snap je nu waarom ik altijd naar de grond kijk tijdens lopen? Ik ben ook een keer keihard op mijn snufferd gegaan omdat ik een tak niet zag.cu op de baan.
    Groetjes, Penny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje pietje en wat een klapper zeg.
    Gelukkig valt het denk ik mee en het had erger gekund.
    En ik neem aan dat Ans geen erotisch getinde vragen had gesteld in jouw toestand ;-).
    Beterschap en rustig aan hoor.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Auw! Dat is wel een heel akelig signaal dat je eventueel overtraind bent. Gelukkig lijkt het allemaal weer snel in orde te komen.
    Ik ben overigens wel nieuwsgierig welke vragen Ans je 's nachts gesteld heeft om te testen of je brein het nog doet...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jhon dat is schrikken wat ik nu pas leest.
    gelukkig gaat het al weer beter met je ik spreekje vanavond nog wel.
    groetjes Frits

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten