Pijnvrij lopen

SONY DSC Ja, er is deze week pijnvrij gelopen! Daarover straks meer.
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de bemoedigende reacties en mailtjes die ik heb mogen ontvangen.
De laatste dagen heb ik naast de reguliere verplichtingen heb ik het overgrote deel van de vele artikelen op jullie blogs gelezen. Wat een achterstand kun je oplopen in 3 weken zeg!

De laatste volledige training die ik in de aanloop naar Eindhoven kon afwerken dateert alweer van 1 september. Daarna was het kwakkelen, behandelingen door de Marijn, weer proberen en uiteindelijk totale looprust. Enigszins pijnvrij aan de D2D nightedition en de Utrechtse Singelloop deelgenomen. Kort voor de vakantie, waar wij echt naar uitkeken, heb ik enkele voorzichtige stappen gezet die niet eens zo slecht verliepen.
Daags na de Eindhoven marathon, waar Ans de halve liep, vertrokken wij dan eindelijk voor een rondreis door Java en vervolgens een week relaxen op Bali.
Pas op Bali was er gelegenheid om een stukje te gaan rennen langs de zee. De loopschoenen waren niet mee, maar de Fivefingers natuurlijk wel (ook handig als waterschoen). De afstand was het niet, c.a. 21km in 3 sessies (vroeg ‘s Java & Bali 2009_04314 morgens). Het lopen op de Fivefingers (hoofdzakelijk op verhard) is mij best goed bevallen en het is dan ook de bedoeling om deze vaker te gaan gebruiken.
En nu weer terug in Nederland zijn deze week weer voorzichtig de eerste stappen op de Glides gezet.
Dinsdag, samen met Ans een duurloopje van 10km.
Woensdag verzorgde ik de baantraining bij AP en liep zelf de piramide (100-200-300-400-500-600 en weer terug) ook mee. Totaal 6,2km.
Donderdag, rust.
Vrijdag, weer eens een rondje langs de fitnesstoestellen in de sportschool gemaakt.
Zaterdag, training op Het Lint bij Trecho (2x 400-800-400-800-400). 10,3km.
Vandaag (zondag) besloten een duurloop van Hardlopen De Meern 8-11-2009
maximaal 2 uur uit te voeren. Het werd uiteindelijk
1:57 en 20km. 
Zoals de kop aangeeft, de bovenstaande kilometers zijn pijnvrij afgelegd. Ik mag niet klagen, en doe dat dus ook niet.
Er zijn geen specifieke plannen of schema’s die aangehouden zullen worden de komende tijd, gewoon maar een beetje lopen en de conditie opbouwen. Want dat is wel nodig na weken stilstand. De benen voelen goed, wel beetje stijf in de heupen, maar verder geen noemenswaardige problemen.

Reacties

  1. Het gaat dus gelukkig weer de goede kant op! Goed om dat te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 20 kilometer.. pijnvrij. Je bent al weer aardig op dreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het komt wel weer. Het duurt niet lang meer of we treffen jullie wel weer eens op een wedstrijdje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel fijn dat het goed gaat John!! Maar... is in een keer twintig kilometer lopen niet teveel van het goede? Ja, je bent nu pijnvrij, dat is fijn. Maar gaat de opbouw niet te snel zo?

    Hoop natuurlijk dat het allemaal goed gaat, maar ben ook een beetje bezorgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is ook een mooi rondje. Thanks for the inspiratie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed nieuws, dat is duidelijk.. Vraag me nou af, als je stinkvoeten heb, zit dat nou aan de buitenkant van de 5-fingers, of erin.. :P:P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn al weer behoorlijk wat kilometers.
    Linschoten van de party?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rustig de boel weer opbouwen, ben benieuwd wanneer ik je weer met een wedstrijdje tegenkom, hoop Linschoten (of eerder ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeuh, he's back!!! Niet teveel op die Vibram's lopen hoor, ik geloof er geen zak van dat dat bevorderlijk is om blessurevrij te blijven......op het strand: ok, maar geen asfalt duurlopen. Bovendien heb je 100 paar Glides die er VET mooi uitzien hahaha......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee, hee, hee, Léonie, niet zo hard roepen dat VFF's niet geschikt zijn om blessurevrij op te lopen! Eerst zelf proberen, dan over oordelen. Ik loop er duurlopen van 25 km op. Pijnvrij! Op asfalt!

    En John, niet naar Léonie luisteren. Gewoon op je VFF's lopen hoor! KLinkt goed, je pijnvrije vooruitgang.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Tiny, Koen & Rik,
    In Linschoten ben ik van de partij.

    @Falco,
    Graag gedaan. Binnenkort weer een keer samen een (rustig) duurloopje.

    @Pieter,
    Ze zijn gelukkig luchtig genoeg ;-)

    @Léonie,
    Het is nog ff wennen. De Glides lopen fantastisch, maar de VFF´s geven een hele andere dimensie aan het lopen. Try it.

    @Paula,
    Doe ik, maar zoveel als jij erop loopt nog ff niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo zeg, da´s fijn. Pijnvrij gelopen. Een goede stap op de weg terug. Dat zal een goed gevoel geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed nieuws, weer pijnvrij lopen! Maar loop je niet te hard van stapel met meteen een duurloop van 20km?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Paula & John: Niet de bedoeling om een hardloop-vete te veroorzaken, meer om mijn Nike-liefde te verkondigen......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pas als je zelf weer wat mankeert, bemerk je hoe kostbaar pijnloos lopen is. Mooi dat het goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is goed om te lezen John, dat je weer pijnvrij loopt. Nu ontspannen weer verder opbouwen.
    groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toch prima dat de pijn weg is en een loop pauze van een aantal weken is ook mijn ding om te doen.
    En als je er achter kan komen waardoor de blessure is ontstaan dan ben je spekkoper, niet dat je dan alles kan voorkomen, maar je kan er in ieder geval rekening maa houden.
    Veel loop plezier.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi bericht... nu langzaam verder uitbouwen en je kan weer ouderwets trainen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben benieuwd naar je verdere ervaring met de VFF. Mooi dat je nu weer pijnvrij loopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Alles komt hier dik in orde fijn te horen !!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten