350 voor 20

Rare titel? Niet als je het vervolg van dit verslag leest.
Zondag 24 januari 2010 werd een paar weken geleden al geblocked in mijn (loop)agenda voor de weblogloop over de Brunssummerheide in Heerlen georganiseerd door Danniëlle.
Tiny, Ron, Maurice, Ruud, Jacqueline, Bjorn, Marco, Gert, een mystery guest en ik hadden zich opgegeven aanwezig te zijn voor een lekkere relaxte duurloop over heuvelachtig terrein.
Van de bovengenoemde hardlopers wonen 3 redelijk dicht in de buurt en werd daar dus mee afgesproken vanuit De Meern te vertrekken en tegelijkertijd groen op pad te gaan (lees: carpoolen).

08:30 uur!! Pffff, erg vroeg, maar dat hebben we er allemaal voor over gehad. Navigatie ingesteld……. 175km maar liefst!
Het was gezellig in de auto, de wegen waren schoon en rustig dus de tijd vloog voorbij dus reden we netjes op tijd Heerlen binnen om snel daarna voor de deur van fitnesscentrum Vipp te arriveren.
Hier werden wij hartelijk ontvangen door Petra (eigenaresse van Vipp) en de organisatrice van deze weblogloop Danniëlle. Tevens werd de mystery guest herkend al zijnde onze Razendsnelle Ronald.
DSC03401 Behalve de hardlopende webloggers sloten ook nog wat loopmaatjes van Danniëlle aan voor een mooi rondje over de hei.
De route was groen, heuvelachtig (met een paar pittige klimmetjes), rustig en hoofdzakelijk onverhard. Zet een paar lopers bij elkaar, stuur ze op pad en ze raken niet uitgepraat. Vandaag was het ook niet anders, hoewel er ook genoeg oog voor de omgeving was. DSC03441
Op 9km nog een mooi staaltje organisatie, onze eigen verzorgingspost bemenst door Wendy en Marco. Fantastisch! Drankjes, bananen, muesli repen, aan alles was gedacht. Marco en Wendy, hartelijk bedankt. Om afkoeling te voorkomen, snel door voor de 2e helft. Die was net zo mooi als het eerste deel met als toetje een fikse klim waar van een prachtig uitzicht (ondanks een heiige lucht) genoten kon worden om vervolgens weer naar beneden te knallen en de laatste kilometer terug naar Vipp af te leggen, waar Marco, Petra en Wendy ons al stonden op te wachten.
Na een ietwat koude douche (en dat bedoel ik letterlijk) was ie daar, de overheerlijke Limburgse vlaai met koffie en thee. Nog even napraten, foto’s maken en Petra bedanken voor de gastvrijheid om vervolgens naar het centrum van Heerlen te vertrekken voor een hapje en een drankje bij De Kroniek. DSC03397De geslaagde dag werd afgesloten met een ritje terug van 175km, die nog sneller voorbij leken te gaan als de heenweg. We hebben met z’n 4-en in een deuk gelegen (gelukkig hebben we de auto daarbij heel gehouden).
Uh, de titel: 175 + 175, dan zal de gelopen route wel een ruime 20km zijn geweest. Voor de liefhebbers, hier de link naar de data.
De rest van de week is er overigens ook nog gelopen ;-)
Dinsdag bijna 13km op wisselende tempo’s (noem het maar een fartlektraining).
Woensdag stond ik op de baan als trainer voor de bovenste groep. Het was fris, maar heerlijk loopweer (daar hadden de lopers in ieder geval wél profijt van.
Donderdag een hele rustige duurloop, 65”, 10,5km met een gemiddelde hartslag van 143.
Zaterdag intervaltraining waarin 15*400 werd gelopen.
Een heerlijke trainingsweek waarin de kilometers gemakkelijk gelopen en goed verteerd zijn. Geen pijntjes of andere ongemakken. De teller staat sinds 1 januari inmiddels op 220. Hij gaat goed, hij gaat steeds beter, alweer een kilometer ;-)

Reacties

  1. Topdag, leuke foto's, fijn gezelschap en heerlijk gelopen. Soms wil een mens gewoon niet meer op zondag.

    In de zomer is Heerlen trouwens een stuk bruisender... Echt waar!

    Enne, leuk om je nu eens wat langer te spreken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genoten hebben jullie in ieder geval...zo een toffe bende samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moet ik nog aan je verhaal toevoegen? het was weer top!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wat gemist aan de andere kant van Nederland :-)
    Met 2 weblogloopjes op een dag wordt het moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi John, ik val in herhaling maar oh, oh oh, wat heb ik een spierpijn.. in mijn kaken.. het was supergezellig .. enneh, ik blijf erbij, je bent echt prettig gestoord. Het was superleuk om met jullie allemaal in Limburg te lopen. Supergenoten van het al het moois in het zuiden!! Tot volgende week en dan weer feest in Apeldoorn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ook hier gezelligheid.. kan ook niet anders.. maar je loopt gaat top lees ik... en dat met je protstesterde kuit(en) van nog een maand geleden. Helemaal top dat het goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige dag om een toertje te maken door ons heuvellandschap. Ik heb er van genoten en zo op de blogs te lezen de rest ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. John, leuk ritje,en dat voor 20km. maar wederom een mooi verslag en goed gelopen.het gaat nu voorspoedig neem ik aan met je training naar je tweede marathon. nu heel blijven en komt het zeker goed. ik zie je woensdagavond op de baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was top inderdaad. leuk je een keer ontmoet te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie hebben een heerlijke duurloop achter de rug. Je moet er een stukje voor rijden.....
    Ik heb echt wat gemist, alhoewel het in Arnhem ook gezellig was.
    Ik sluit me bij Frits aan: fijn dat het goed ging, hou de boel heel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er gezellig uit, maar Den Oever - Heerlen was me net even te gek (enkele reis 289km).

    Zie je volgende week in Apeldoorn?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toppertje die we in de analen bij kunnen schrijven! Gezellig John dat je erbij was. Wat hebben we weer gelachen met z'n allen zeg! De volgende loop iets dichter bij huis?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd leuk zo samen lopen op een ander terrein!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahahahaha en daarom leek 675 voor 20 iets te veel van het goede voor ons deze keer.
    Tevens hadden we dan ook de familie in Limburg met een bezoek moeten vereren ( lezen anders op ons blog dat we in de buurt waren) en dan is een dag echt tekort.
    Maar de foto's maken ook wel iets goed ...... misschien de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. duo penotti......

    jullie beide zijn hilarisch!

    ik heb genoten van de dag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar 350 km ;-). Het was een superdag !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is nu de derde blog wara ik het verslag lees.

    Het is inderdaad ver rijden, maar daar hebben jullie wel een beregezellige dag mee gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo je kilometers dit jaar zijn al veel meer dan de terugreis vanuit Heerlen. Gezeliige boel; kon er helaas niet bij zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. John, we lijken wel parallel te gaan: JIJ gaat ook als speer!!! En gelukkig ook pijnvrij.
    En wat een mooi en gezellig uitstapje moet dat geweest zijn naar Limburg!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Voor mij was het 450 voor 19.6 maar... het was het me allemaal waard. Heb genoten in het zuidelijk Limburg !! Dank voor jou aanwezigheid & gezelligheid - speciale dank voor de mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Willen jullie het voortaan niet meer zo gezellig maken, ben helemaal jaloers!.
    Mooie loop en dagje uit zeg en had graag mee gegaan.
    De foto's en filmpje zeggen genoeg.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo te lezen moet het erg gezellig zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het was supergezellig John en nog bedankt voor het mogen meerijden!
    Koude douche? Ik hoorde geluiden vanachter het douchegordijn... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Altijd een succes, zo'n groep eensgezinden bij elkaar :) En die 175 km...ach, moet je eens in Zeeland wonen, dan is alles zover weg ;) Ik had er nog niet veel te zoeken, volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jah, als je die 175km nou had gelopen was je nu op uhh......een heleboel meer uitgekomen. Was leuk in Limboland, worth the drive!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Verdomd ik heb wel wat gemist daar in het zuiden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten