Slalommen A’dam naar Z’dam

Dat moet op de Dam tot Damloop slaan. Ondanks het feit dat ik voor de 4e keer aan de start stond is het zeker niet één van mijn favorieten. Maar gezien het feit dat er een goed doel aan verbonden is heb ik besloten mijn beste beentje voor te zetten en tevens wat geld in zien te zamelen. Het doel dat Supporting Life van Danone hieraan gekoppeld heeft is Run for Africa.
Met 218 lopers namens Danone, de uitslagen erop nakijkend blijken die niet allemaal gestart te zijn, hebben Ans en ik aangegeven mee te willen lopen.

Er wordt nogal wat regen en kans op onweer voorspelt, maar wie A zegt, zal nat worden. En dat werden we nog voordat er een meter gelopen was. Auto geparkeerd in Zaandam nabij het NS station en er komt me toch een bak water naar beneden….. alles zeiknat, dus ook al natte Free’s en sokken…shit!!
Met de bus middels een overstap nabij sporthal de Vang naar A’dam.

Op het perron bij Grand café 1e klas even opwarmen met een kop thee en wachten totdat collega Paul zich bij ons voegt. Met Marco is er nog even telefonisch contact, maar die zullen we helaas niet treffen vanwege andere afspraken zijnerzijds.
Kort voordat we van plan zijn op weg te gaan naar de startvakken, gaan de hemelsluizen nogmaals wijd open. Tassen inleveren, het wordt wat droger, droger en het stopt zelfs met regenen voordat wij weggeschoten worden.

Ans gaat haar eigen tempo aanhouden en de opdracht van de trainert ten uitvoer brengen, Paul gaat voor een eigen PR en ik ga tot c.a. 10km in Z2-3 weg om daarna te versnellen, althans….en poging doen. Direct na de start kan het grote slalommen beginnen op weg naar Zaandam. Het kost tijd, energie en zorgt ook voor wat gejojo wat het tempo betreft, en toch zijn de gemiddelde tempo’s prima voorelkaar. 

De drankposten laat ik links dan wel rechts liggen en loop zo steady als mogelijk door, constant links houdend en lopers passerend. Het regent niet, maar de regen die er reeds gevallen is heeft voor grote plassen gezorgd. Plassen die niet altijd ontweken worden, om nog meer slalommen te voorkomen natte voeten had ik tenslotte toch al. Vanaf 11 km gaat het tempo iets omhoog. In Zaandam staat zoals gewoonlijk weer een hoop publiek op weg naar de finish, 13 km, nog een tandje erbij, 14, 15 en 16 idem waardoor de slotkilometer in Uitslag DtD 2011_John4.05 wordt afgelegd. Op de streep is een nieuw PR het resultaat. 1.12.52!!
Daarmee nipt buiten de top 10 van deelnemende Danoners eindigend.

Tevreden en zeker niet naar de kloten gelopen, goed gevoel, maar met een iets vrijer parcours had er nog meer ingezeten.Ans kwam na een paar kilometer in een lekkere flowUitslag DtD 2011_Ans terecht waardoor ze iets sneller liep als bedoeld/voorgeschreven. Het gevolg is dat ze op deze afstand toch mooi ff een pr loopt en helemaal klaar is voor het Berlijns avontuur. Netjes rond de 10 per uur gelopen en tevreden met de 1.36.22!

Maar die drukte voor de start, op het parcours, aan de finish en een verschrikking bij het tassendepot. Ik heb onderhand langer op mijn tas gewacht dan dat ik nodig had om de 16,1 km af te leggen.
Volgend jaar geen Damloop voor mij.

Reacties

  1. Jammer dat ik jullie niet getroffen heb!
    Mooie tijden voor beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok, deze stond al niet op mijn lijstje en die gaat er dus ook niet op. Als ik ooit weer een wedstrijdje ga lopen... ;-) Anyway, goed gelopen en petje af voor Ans. Viel Spass!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi mooie tijden, ik had er ook bij kunnen zijn, maar mijn papa is vandaag jarig..! Heb er overigens geen spijt van als ik jouw verhaal zo lees... mare wat een mooie tijden!! Super gelopen allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja er is 1 oplossing voor het probleem van de drukte, probeer in een business wedstrijdteam te komen of wordt lid van le Champion.
    Jammer dat ik je gemist heb, maar wij waren heel veel eerder denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met jullie PR's. En dat in die drukte. Volgend jaar een rustigere 10EM opzoeken en dan gaat het nog sneller!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toppers goed gedaan beide PR, en tja DtD ik loop hem ook nooit meer VEEEEL te druk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij was er ook!!! :) Heb je niet gezien in het goede doelenvak (duh...), maar had graag even dag gezegd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. beide goed gelopen en jij bent weer rete snel Johnnie!! gefeliciteerd met je PR. Nu op naar BERLIJN!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi John,
    Ik wil jou en Ans heel veel succes en vooral veel loopplezier wensen bij Ans haar eerste marathon,
    zet hem op!

    lieve groeten Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd, een PR voor Ans en een PR voor jou. Je gaat echt als een tierelier. Op naar Berlijn voor een voor jou ontspannen marathon en daarna ............... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En zo draaf je toch weer gewoon naar een PR,gefeliciteerd en Ans natuurlijk ook. Natuurlijk kan het bij een "gewone" wedstrijd nog veel harder. De DtD heb ik nog nooit gedaan (echt waar!) en heb eigenlijk ook niet de intentie.
    Veel plezier en succes natuurlijk straks in Berlijn, allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gedaan alletwee. En laat starten bij de Dam tot Dam is een perfecte voorbereiding voor de reuzenslalom op de afdaling in Oostenrijk. Veel te druk voor wie echt lekker wil lopen. En dan nog met een nat pak starten. Brrr. Super gelukt toch ondanks alles. Tot ziens in Eindhoven / Terschelling

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh, die waren er ook nog... p.r. Kan nie meer fout gaan nie in Berlin

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten