Noorderparkroute voor (tempo)Duurloop

Met de Slachtemarathon in het vooruitzicht zal er op de één of andere manier toch wat trainingsarbeid verricht moeten worden dat iets weg heeft van langeduurlopen. Vorige week was er de bijna 25-er, in de loop van de week besloten Jeffrey en ik daar dit weekend een 30-er bij te doen.

Jeffrey heeft Noorderparkroute in de voorbereiding op de Utrecht marathon ook al gelopen en wist mij dus gemakkelijk te overtuigen deze mooie route eens samen te af te leggen. Besloten dit op zondag te doen, wat gezien een weersvoorspellingen nog weleens vies tegen zou kunnen vallen (regen en wind). Vrijdagmiddag liep ik een rondje Lint met Silvia, zaterdag liep ik op mijn gemak over Het Lint te banjeren toen ik op de terugweg Falco tegen het afgetrainde lijf aanliep terwijl hij druk met Olga in de weer was. Loop je mee? Nou…niet op de tempo’s die jij aanhoudt! Nou eentje dan, 400 meter met een gemiddelde van 3:40, daarna weer snel aan de dribbel Knipogende emoticon 

In de dribbelpauzes wat gelegenheid om bij te kletsen. Hé, een berichtje van Nesrine die informeerde of ik nog aan het lopen was en zich na mijn bevestiging bij ons voegde. Op het gemak verder gebanjerd terwijl Falco ons keer op keer voorbijsnelt. Met bijna 10 op de teller vond ik het welletjes, Falco was klaar met Olga en Ness had helaas weer wat last van de knie. We namen afscheid en gaan ieder ons weegs. Hopelijk kunnen we op korte termijn eens gedrieën met Olga aan de gang Glimlach .


Zondag, tegen onze gewoonte in spreken we om 10:00 uur af. Kan er ook eens uitgeslapen worden.
Met de auto naar de Maarsseveense plassen om daar de Noorderparkroute te volgen. Met een kleine aanpassing waardoor we een deel (Nieuw Loosdrecht) ontlopen zodat de duurloop a. niet te lang wordt en b. een “saai” druk deel overslaan. Wat betreft het tempo, dat zou rond de 5:45 liggen vandaag, iets sneller als anders. De data, voor de geïnteresseerden, staat hier.

Op de heenweg hadden we op sommige open stukken de wind vol tegen, maar de IMG_0216temperatuur was prima én het zonnetje scheen uitbundig. Voordat we er erg inhebben zitten de eerste 10 er alweer op en zijn we op weg naarIMG_0218 Hollandsche Rading om vervolgens parallel aan de A27 in de richting van Maartensdijk te lopen. 18km, tijd voor een korte break.

En weer door…via Maartensdijk wordt Groenekan al snel bereikt en lopen we zo Utrecht in, waar we met de Garmins op 22,5 km IMG_0223besluiten een versnapering bij de benzinepomp te halen én nuttigen. De kortste weg naar de auto is niet meer dan een kleine 5km, dus kiezen we voor een kleine omweg om zo de extra kilometers af te leggen. De laatste kilometers gaat het tempo iets omhoog en na 2 uur en 49 minuten stoppen we de tijd als de teller de 30 gepasseerd is en de auto bereikt.

De route is echt een aanrader, naar eigen believen in te korten of verlengen door prachtige gebieden en behoorlijk verkeersluw.

Dit was weer een gezellige duurloop met mijn loopmaatje. De komende weken staan er een paar evenementen op de kalender waar ik jaarlijks aan de start sta en ook dit jaar bij aanwezig zal zijn.

Reacties

  1. mooi omgeving in goed gezelschap. Weer een mooie training heren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, volgens mij hebben jullie alleen maar foto's gemaakt...Lekkere duurloop hoor. Dat stuk naar Maartensdijk is afschuwelijk! Altijd wind tegen.
    Jullie hadden wel zon!
    Zie joe snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vent op die foto's! Volgende week weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit zijn mooie loopjes.. beetje kletsen en foto's maken in het zonnetje en dan toch meters maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook de weg naar een marathon toe is mooi, dat blijkt weer uit jouw verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie training zo te leen. Gewoonlijk weer veel te hard. Op naar de Slachte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer lekkere km,s John op naar de Slachte.
    goed bezig.

    groetjes Frits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie trainingen en ik ga je zien bij 1 van de evenementen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke voorbereiding oo weg naar een marathon! Nou ja, niet zomaar "een" maar een hele leuke! Enjoy...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten