Geen parcoursverkenning marathon Zwolle

Na diverse aankondigingen op het blog van Kees met betrekking tot een verkenning van het marathon parcours in Zwolle, besloten Jeffrey en ik ons aan te melden. Wij staan tenslotte ingeschreven om er op 30 september aan te start te staan van de eerste editie.

DSC06020Vanwege het warme weer en de naar alle waarschijnlijkheid pittige 30-er die ons te wachten stond besloot ik na de 2 trainingen van dinsdag, de baantraining van woensdag en de duurloop van vrijdag, zaterdag rust in te lassen.
Christel had één van haar duurlopen op zaterdag gepland en dus bood ik aan haar op de fiets te begeleiden.

Om iets na 9 op pad voor een duurloop van circa 30km door de buitengebieden van Utrecht, een rondje Maarsseveense plassen en vervolgens weer grotendeels dezelfde weg terug. Met een lekker briesje en een temperatuur rond de 30 graden, prima te doen, al pratend, fietsend en lopend eigenlijk ook zo weer voorbij. Eigenlijk heb ik er alleen een gevoelig achterwerk aan overgehouden. Voor Christel een relaxt trainingsrondje waarbij het weer gezellig bijpraten was.

Onderweg kreeg ik een berichtje van Kees dat de parcoursverkenning vanwege te voorspelde hitte afgeblazen was. Een domper natuurlijk, maar helemaal terecht aangezien vroeger starten met lopers uit alle delen van Nederland ook geen optie was. Jammer, jammer, jammer.

Aan het eind van de middag hebben Ans en ik nog een poosje op het strand van de Haarijnse plas relaxed, ondertussen overleggen met Jeffrey hoe onze duurloop van vandaag er dan uit zou moeten zien. Waar?
Christel had aangeboden met ons mee te fietsen, mits….de start niet om 7 uur zou zijn. Bellen, beslissen, waar en hoe laat.
Mijn voorstel om hetzelfde rondje dat ik gefietst had werd goed ontvangen, evenals het tijdstip van 8 uur.

IMG_0441Keurig op tijd kwamen wij aan en niet veel later alweer op pad als het al best benauwd is. Gelukkig is er op de route ook nog wel iets schaduw en wind. We lopen langs/door delen van Utrecht waar ik nog niet eerder geweest ben, of misschien wel veel te snel doorheen gereden ben om de vele mooie plekken in me op te nemen. Nu is dat natuurlijk anders.

Het feit dat je helemaal niets mee hoeft te sjouwen is heerlijk en als er gedronken moet worden is het een kwestie van, uit het krat pakken wat je nodig hebt. Heerlijk, naast natuurlijk het gezelschap.

Op 15km zit het rondje Maarsseveense plassen er bijna op en besluiten wij even verkoeling in het water te zoeken. Jeffrey houd het bij het bevochtigen van Buff, hoofd en armen, Christel poedelt wat en ik ga even helemaal door met hardloopkleding en al. Zonder schoenen natuurlijk Knipogende emoticon Heerlijk!


Voetjes droog en weer op pad, wat voelt als de start van de duurloop, weer IMG_0446helemaal fris dus. Inmiddels is de temperatuur op circa 33 graden opgelopen, maar ach we zijn op de weg terug.

Regelmatig drinken terwijl de kilometers afgelegd worden. JeffreyIMG_0447 krijgt wat last van zijn heup en geeft aan dat 27, 28 of 29km ook prima is. Net voor het einde van onze duurloop geven de Garmins 30 aan. Ik plak er nog een klein lusje aan en sluit deze mooie, warme maar erg gezellige duurloop met 31,3km af.

Christel bedankt voor de begeleiding, het heeft Jeffrey en mij een nóg nattere rug bespaard.IMG_0448

Reacties

  1. Was inderdaad jammer John, had jullie graag de omgeving laten zien. Maar je hebt je prima vermaakt lees ik. Hier ook, vanmorgen om 6.30 uur op pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed bezig en slim om zo vroeg op pad te gaan. Een frisse duik na afloop is natuurlijk altijd goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. toch nog een behoorlijk tempo aangehouden 3 uur door de hitte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn complimenten hoor, zoveel km's in die hitte. Heel goed bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat waren heel wat kilometers in die hitte van vorige week! Wel fijn om dan een vrolijke fietster naast je te hebben die al het water mee neemt. Goed bezig onderweg naar Zwolle!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten