Support in Zeeland (Kustmarathon 2016)

Het afgelopen weekend vond de Zeeuwse Kustmarathon weer plaats met de start in Burgh-Haamstede en finish in Zoutelande.
Daartussen zitten behoorlijk pittige stukken strand, duinen en worden de lopers/loopsters over trappen geleid om de finish te bereiken.

Na 2 deelnames en meerdere trainingen over grote delen van het parcours, weet ik wat de deelnemers voor de kiezen krijgen. Deze marathon wordt niet voor niets genoemd als de zwaarste van Nederland en dat hebben de deelnemers ook dit jaar weer aan den lijve mogen ondervinden.
Van een aantal bekenden was ik op de hoogte dat die ingeschreven stonden met de intentie om aan de

start te verschijnen. Een paar daarvan zijn Nikki, Petra, Tiny, Tamara, Robbert, Carlo, Pascal, Esther, zomaar een greep. Wat ik toen niet wist, is dat ook Anouk met de gedachte speelde om dit jaar aan de start te verschijnen.

Anouk deelde haar geheime missie met mij en informeerde naar mijn mening hieromtrent. Mijn eerste reactie was, gekkenwerk! Maar ja, je bent een Halfcrazyrunner of je bent het niet, en dus zette ze haar plan door om deze marathon, desnoods gedeeltelijk, met Nikki te lopen.
De wetenschap dat er een escape was in de vorm van mijn achterbank gaf opluchting en dus stond haar helemaal niets in de weg om het plan uit te voeren.
Hoe beide dames het gedaan hebben kun je hier lezen.

Ans en ik hebben een dag eerder wat cola, winegums, Tuc en water ingeslagen om niet met lege handen langs het parcours te staan. Zo konden wij naast alle bekenden onder de deelnemers ook anderen van wat versnaperingen voorzien, en ik kan jullie verzekeren dat het gretig aftrek vond.

Buiten een stevige wind (tegen) en hoog water, was de temperatuur best aangenaam te noemen, wel zo prettig voor de supporters ;-)

Het spreekt voor zich dat wij weer de nodige foto's hebben gemaakt, klik op een onderstaande foto en bekijk ze als je daar benieuwd naar bent.






Reacties

  1. Lieve Ans en John, ik had het al gezegd maar ook nog eens vanaf deze plek: jullie zijn van goud! Jullie aanwezigheid en lekkere traktaties waren geweldig. En dan ook nog een paar prachtige foto's erbij. Dank jullie wel. Fijn jullie langs de kant. En dat op de dag dat je Abraham zag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel graag gedaan Tamara. Leuke dag, gezellige mensen, mooie prestaties, we hebben het naar onze zin gehad.

      Verwijderen

Een reactie posten