Stilte


Beste lezers,
Ik heb jullie sinds mijn laatste artikel tevergeefs dit blog laten bezoeken vanwege een onverwachtse blogstilte, zonder specifieke reden overigens. De verslagen over trainingen kennen jullie inmiddels wel denk ik en verder viel er niet zo heel veel te melden. Zelfs het lezen van andere blogs schiet er de afgelopen maanden behoorlijk bij in.

Het zal jullie niet verbazen dat de trainingen wel gewoon worden uitgevoerd ter voorbereiding van mijn 6e start op de Coolsingel voor de Rotterdam marathon, hopelijk resulterend in mijn 5e finish. In de voorbereiding heb ik dit jaar minder wedstrijden opgenomen als voorgaande jaren, wellicht 1 van de redenen dat er weinig te melden was.
De 10EM tijdens de Florijn Winterloop was de eerste wedstrijd van het jaar waar ik met Petra aan de start en finish verscheen, de volgende was de halve van Egmond (zie vorig artikel), gevolgd door de 20 van Alphen.

Tussen Egmond en Alphen was er de jaarlijkse trainingsloop in Uden, goed georganiseerd door Tiny en goed bezocht door vele deelnemers. Daar werden 32 pittige kilometers afgelegd op een mooie zonnige dag. Ook dit jaar weer een mooie duurloop die prima in het schema past in de aanloop naar Rotterdam. Het was wederom een geslaagde dag met diverse deelnemers die voor het eerst 30 of meer kilometers in 1 training wisten af te leggen.
De dagen voor de 20vanAlphen had ik een lichte verkoudheid opgelopen waardoor ik de in mijn schema opgenomen streeftijd al op voorhand moest laten varen. De ontvangst door Ronald, die de business loop onder zijn hoede heeft, was weer top geregeld. Een relaxte plek om voor en na de wedstrijd te vertoeven. Frank was er met een missie, 1:30! En Wendy als supporter. Erg goed om haar weer te zien, zonder krukken en de wetenschap dat zij na dat vreselijke ongeval weer aan het hardlopen is.
Frank en ik gaan ons naar het startvak, ik mag van het wedstrijd vak gebruik maken, maar in de wetenschap dat ik mijn doel los heb moeten laten, duiken we het recreanten vak in. Het startschot en weg is Frank. Ik start voorzichtig en vlak, halverwege voelt het allemaal goed en zit er nog een versnelling in. Uiteindelijk bereik ik in 1:33 de finish, nog geen 30 seconden achter Frank.


Tot vorige week woensdag verliep de voorbereiding zonder noemenswaardige problemen. Tijdens het verzorgen van de baantraining gebeurd er iets in mijn kuit, niet heel pijnlijk, maar wel duidelijk aanwezig. Een dag later ben ik echter in staat mijn intervaltraining af te werken. Vrijdag heeft de sportmasseuse me behoorlijk te pakken gehad en het testloopje een dag later geeft genoeg vertrouwen om zondag aan de start in Dordrecht te verschijnen. Een week voor de marathon even leeglopen.
De kuit heeft ondanks het wisselvallige, pokdalige parcours geen probleem veroorzaakt. Over de tijd ben ik niet helemaal tevreden, maar leeglopen is gelukt ;-)
Deze week bestaan de trainingen voor 80% uit rust, zodat ik zondag fit aan de start sta op de Coolsingel.

Reacties

  1. Lezers die dit blog tevergeefs bezocht hebben moeten nodig aan de RSS reader :-) Goed om weer van je te horen en alvast veel succes zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey John.. .."welcome back" ;-) Is "leuk" dat je "terug" bent!! ;-) Alvast véél succes & nog méér "loopplezier" gewenst voor de Marathon van Rotterdam! Dat je er mag van "genieten" zenne!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten