Informatie, testen, hardlopen en verzorging

Gisteravond was ik op uitnodiging van Runner’s World samen met een aantal andere Runfluencers te gast bij Run2Day in Amsterdam.
Op voorhand wist ik niet helemaal wat ons te wachten stond, al leidde ik wel iets af uit de afgebeelde schoenen op de uitnodiging ;-)
Wederom een leuke ontvangst met een drankje en een hapje alvorens de presentaties van start gingen.
Olivier en Imo heetten ons welkom en het programma wordt toegelicht.

Kim Goppel, bijgestaan door Roelien de Jonge van Weleda trapt af met uitleg over de productenlijn die hoofdzakelijk voor sporters en lopers in het algemeen, ontwikkeld is. Na afloop zullen wij een pakket mee naar huis
krijgen, maar eerst neemt Martijn Oostrom van Saucony het woord.

Hij gunt ons een blik en geeft wat uitleg over het ontstaan van Saucony en hoe de lijn is opgebouwd. Een specifiek deel van zijn verhaal kan ik absoluut bevestigen, het deel dat betrekking heeft op het wisselen van schoenen, zelfs indien het niet persé een schoen betreft, juist wanneer het een schoen betreft die niet op jou lijf geschreven is.

Mijn eigen opvatting is dat je je voeten niet altijd middels demping hoeft te ontzien en dat door aan je looptechniek en houding te werken, best met wat minder demping c.q. ondersteuning/correctie, uit de voeten zou kunnen.
 

Aan het eind van deze presentatie krijgt een ieder een paar Saucony hardloopschoenen overhandigd en komen de flitsende kleurtjes tevoorschijn.

Jacques Vos van het IJscentrum neemt het woord over om ons mee te nemen in de wereld ijs, en “gezond” ijs in het bijzonder. Nou ben ik zelf geen keukenprins en zie ik mezelf nog niet in de weer met het produceren van mijn eigen ijsjes, maar paprika, spinazie en
aardappelijs klinken best interessant. Door de juiste ingrediënten in correcte verhoudingen te gebruiken, schijnt het nog gezond te en als brandstof/herstel voor en na het sporten te functioneren. Op de paprika na vond ik ze nog lekker ook.

Presentaties achter de rug, loopkleding en net in ontvangst genomen hardloopschoenen (Triumph, Ride, Guide en Omni) aan, naar buiten voor de foto én een interactieve workshop door Joyce Bongers over fotografie en hardlopen. Nadenken over compositie, kleur, bewerking etc. Ook dit was weer een leuk onderwerp waar wij leuke tips en ideeën aan over hebben gehouden.


Naast het fotograferen was dit natuurlijk meteen een prima gelegenheid om de Saucony’s aan een vuurdoop te onderwerpen. Voor mij even wennen, aangezien ik niet gewend ben om zoveel demping in mijn schoenen te hebben. De Triumph ISO2 in mijn geval.

De producten van Weleda, sport gel, massage olie, sport bad en douchegel, die Arnica bevatten, ga ik de komende tijd zeker  proberen.
 
 


 

Reacties

  1. Was weer een leuke avond john zo te lezen, owh wacht ik was er ook ;)
    Top je weer te zien, altijd gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten