Bezoek aan het Nike Running Club (korte update)

Vanmiddag heb ik samen met Johan een bezoek gebracht aan de Nike Running Club in het Amsterdamse Bos (Bosbaan 4). Beiden hadden wij op de site en bij collega bloggers er al het e.e.a. over gelezen, maar een bezoek was er nog niet van gekomen.
Om 17.00 uur heb ik Johan op Schiphol opgepikt en zijn we naar de kop van de Bosbaan gereden. Bij aankomst heb ik kennisgemaakt met Fred en Cem die wat vertelden over de opzet van de club en de interesse van het publiek tot nu toe.

Behalve de promotie van running artikelen is er de mogelijkheid tot het maken van een Sport footscan, het bepalen van jou VO2Max en is er tevens een sport fysio aanwezig.

Het Nike+ Experience center is er om kennis te maken met dit systeem (ontwikkeld door Nike & Apple). Naast de benodigde Ipod zijn er ook schoenen beschikbaar waar de bijbehorende sensor ingeplaatst dient te worden. Je er dus op je sloffen heen om dit systeem op een geschikt paar hardloopschoenen aan een test te onderwerpen. Bij terugkomst kan de data die verzameld is via de aanwezige computers naar nikeplus verstuurd worden.

Na een rondleiding zijn wij zelf op gegaan voor het rondje van 9,3km door het Amsterdamse Bos. Een mooie omgeving met brede fiets/looppaden waar het prima toeven is. De locatie is duidelijk zorgvuldig uitgezocht voor en is tevens goed bereikbaar met zowel de auto als het openbaar vervoer.

Na ons rondje kwam ik Hans tegen (een buurman van een hele tijd terug) met wie ik wat oude herinneringen heb opgehaald. Cem heeft nog wat over de club verteld dat Johan op beeld heeft vastgelegd.

Morgen het vervolg.



Reacties