I finished the 2009 R'dam marathon (John)

De titel is waar het om gaat. Finishen! Dat is gelukt in 4 uur en 11 minuten. Ik had graag onder de 4 uur uitgekomen, maar dat zat er helaas niet in.

Na het startschot en "you'll never walk alone" kon onze race beginnen met de laatste gelukwensen en een kus van Ans.
De eerste keer de Erasmusbrug over was natuurlijk geen probleem en daar stonden onze supporters al om ons te ondersteunen.
Al vrij snel zaten wij op het door ons beoogde tempo en was de cadans goed. Vanaf 5 km begonnen met drinken van de energiedranken en een bekertjes water meepakkend bij de drankposten om de gels weg te spoelen. De warmte nam rap toe en al snel ontdeed Trees zich van haar thermo shirt om Marc en Hanée die toe te werpen. De eerste 5 werden gingen in 27:15, de 2e in 27:14 gevolgd door 27:36 en 27:30 (20km). Halverwege kwamen wij nog altijd samen en fris door in 1:56, dat gaf de burger moed. Dit vast zien te houden was ons devies.
Kort daarna kreeg Terry het even zwaar en hielden Annet en ik het tempo aan, terwijl Trees Terry bijstond. Net voor het 25km punt stond Ans ons op te wachten vergezeld van Monique, Laure, Robert, Xaviera, Luna en Cara om mij van een andere belt te voorzien.
Nu stond de Erasmusbrug ons voor de 2e maal te wachten. Duidelijk moeilijker als op de heenweg namen Annet en ik ook dit obstakel richting de Blaak.
Net voor het 30km punt waar Annet ook van een verse belt voorzien werd door Jaap, leek de man met de hamer een strike geslagen te hebben. Wij kregen het beide moeilijk (ik iets meer) en kreeg ik ook nog krampen in de hamstrings waardoor ik genoodzaakt werd te stoppen en rekken om vervolgens weer rustig te trachten het tempo weer op te pakken.
Het zal op de Bosdreef of de Boszoom geweest zijn waar Terry en Trees zich weer bij ons aansloten en Annet alleen verder kon. Ik hield haar duidelijk op, maar ze wilde er niet vandoor gaan en mij "alleen" achter te laten. Na de aflossing kon zij weer door en was zelfs in staat het tempo weer terug op te pakken (28:44 tussen 35 - 40km). 1 Seconde boven de 4 uur kwam Annet over de finish opgewacht door de burgemeester van Rotterdam.
Vanaf 35km was het echte lijden voor mij begonnen. De kwam steeds afwisselend in mijn linker en rechter hamstring opzetten en dwong mij vaker dan me lief is te stoppen en/of te wandelen. Vlakbij de drankpost op 35 km stond Hotze ons op te wachten om een bidon aan te reiken en even mee te dribbelen en mij nog wat moed in te spreken (ik had het nodig). De bovenbenen waren loodzwaar en het zal rond het 39 of 40km punt zijn geweest dat ik tegen Trees zei op zoek te gaan naar Terry aangezien ik rijp was voor de slachtbank en op een haar na wilde uitstappen. In mijn hoofd wilde ik nog wel, maar de benen leken de voorwaartse beweging niet meer te kunnen maken. Trees gaf niet op en vroeg of wij daar nou al die trainingskilometers voor hebben afgelegd. Puur op karakter en wilskracht pakte ik weer een voorzichtige looppas op toen wij het 40km punt gepasseerd waren.
Ging het van 20 naar 25km nog in 28:12, 25 - 30km was het tempo gezakt naar 28:50. In de volgende 10km is de dip een dal geworden met tempo's van 32:14 en 37:27 (zegt genoeg).
Dankzij de bemoedigende woorden van Trees kon ik de pijn nogmaals verbijten om de laatste kilometers en vervolgens meters af te leggen naar de finish op de Coolsingel waar ons een warm onthaal stond te wachten. Geen hand van de burgemeester, maar iets veel mooiers, namelijk jullie!
Allemaal nogmaals hartelijk bedankt voor jullie support. Hopelijk ben ik niemand vergeten.

Reacties

  1. John, bikkel dat je bent! Goed gedaan, ik ben trots op je dat je na je wandeling toch nog de zware marathon tocht heb afgemaakt.
    Connie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou John, als ik ooit héél ver moet rennen, neem ik jou mee, want jij houdt vol waar een ander zou stoppen en dus zou je mij altijd verder dragen. (niet aan te raden) Je bent echt een kanjer!!
    Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. -> Connie, bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Het was een ervaring die ik niet had willen missen.

    -> Corrie, je weet dat je me altijd kunt bellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben ook een hele leuke dag gehad dus als jullie niet hadden gelopen hadden wij niet zo'n leuke dag gehad jullie hebben het geweldig gedaan volgend jaar weer dan is het eerste paasdag en een jubileum voor Rotterdam Ria H

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Miranda uit De Meern6 april 2009 om 20:19

    Dag Johnnie Boy,

    Ik ben heel erg trots op je. Volgende keer onder de 4 uur, wedden.

    Dikke kus,
    Miranda uit De Meern

    BeantwoordenVerwijderen
  6. John,

    Heel knap van jullie dat jullie deze marathon hebben uit gelopen.Petje af voor jullie.

    Groetjes Hans en Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan eigenlijk maar weinig toevoegen aan dit verhaal. Het was ook voor mij een schitterende marathon, met name door de geweldige supporters. Ik ben hartstikke trots op jou en Terry dat jullie niet hebben opgegeven. Trees heeft gelijk: we hebben niet voor niets zoveel samen getraind!!! En Trees is een echte steun als je het moeilijk hebt. Gelukkig heeft ze jou zover gekregen dat we je op de Coolsingel konden omhelzen voor je knappe prestatie. Want dat is 42 km hardlopen toch zeker wel!!!
    Morgenavond gaan we rustig uitlopen en nakletsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. -> Ria, nogmaals dank voor alle steun en aanwezigheid.

    -> Miranda ;-) Wie weet!

    -> Hans en Monique,
    Thanks.

    -> Annet,
    Sluit ik me volledig bij aan. Vanavond maar even kijken of we een rustig dribbeltje op kunnen pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve John en natuurlijk ook Ans!!
    Wij voelen ons vereerd dat we getuige hebben mogen zijn van jouw enorme prestatie!!!
    We hebben alle 4 genoten van de ervaring en de lieve en goede zorgen van je vrouwtje!!

    We hadden eigelijk niet anders verwacht als dat je het zou halen en ook je gezever over die 11 minuten zijn typerend......maar man de Marathon uitlopen.........Wat zijn wij TROTS op jou!!!!!!!!!!!!!
    xxxx
    Robert Xaf Cara & Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. -> Schoenmakertjes,
    Het was geweldig dat jullie erbij waren. Wij hebben net zoveel van jullie steun genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op naar de volgende !! Marathon Held !! Eindhoven is ook een leukerd !! grtjes en nogmaals proficiat !!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. -> Katrien,
    Dank je wel. Eindhoven komt wellicht nog iets te vroeg voor mij. Eerst bekijken hoe het herstel verloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zag de update via Twitter van Dutch Road Runners! KLASSE !!!!! mooie prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super gedaan, gefeliciteerd. De omstandigheden waren zeker niet ideaal voor menig loper, het werd toch te warm. Dus klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. -> Ronald, Emile en RRonald, allen bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo John,

    Hartstikke goed man. Tevreden mens neem ik aan.
    We spreken nu snel af,

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten