Een heerlijke intervaltraining!

Om te beginnen was het een prima loopweertje vanavond.
Weinig wind en niet meer zo koud. Dus gelukkig geen gladde baan meer. Ondergetekende moest eerst de warming up en de loopscholing verzorgen. Altijd leuk om te doen.
Daarna kwam de kerntraining: 1000 en 1200 meter in zone 4 (oftewel 20 slagen onder de max. hartslag) en dit dan 3x. We begonnen met 6 personen: John, Terry, Trees, Wilfred, nog een John en ik. Na de 1e serie gingen Trees, Wilfred en "andere" John er vandoor.
Wij gingen een tandje langzamer, maar ik heb in tijden niet zo lekker (en snel) gelopen.
Hopelijk kan ik deze goede vorm nog zo'n 6 weken vasthouden. Geen enkel pijntje waar dan ook. In totaal hebben we vanavond meer dan 10 km gelopen. John weet het natuurlijk precies, maar omdat mijn footpod het niet meer doet sinds zondag moet ik een beetje gokken.

Helaas moet ik dus mijn trotse bezit (Polar 800 cx run) gaan opsturen. Hopelijk is het euvel snel te verhelpen. Voor Terry en mij is het nu lekker een dagje rust en op donderdag staat ons weer een pittige training van 22 km te wachten. Na vanavond kan ik bijna niet wachten!

Reacties