De traditiegetrouw warme IJsselsteinloop

logoijsselsteinloop300x446Het is de vierde keer dat ik aan de start van een afstand tijdens de IJsselsteinloop sta en evenals de voorgaande jaren is het er warm in het Pinksterweekend.
Rekening houdend met de te verwachten warmte heeft de organisatie er verstandig aangedaan de starts te vervroegen.
Voor het Fulcotheater op de Overtoom was ik aangenaam verrast toen Maurice daar kwam opdagen. Huh….. gezellig, aangezien ook hij hier de halve marathon ging afleggen. Ik had afgesproken om CIMG0318evenals tijdens de 3Bergenloop en Tisvoorniks samen met Petra deze  halve marathon af te leggen. Als Petra, Erik, Yvonne en Eric aan zijn gekomen wordt het strijdplan voor vandaag gemaakt, 5:10”/km.
Eerst nog ff de start van de 10 km, waaraan Ans deelnam, en dan de outfit voor vandaag aantrekken en een plekje in het startvak opzoeken, waar ik nog naarstig op zoek ging naar Terry, maar helaas niet heb getroffen. Inmiddels is het al behoorlijk warm maar zoals we gewend zijn van de organisatie is onderweg voor voldoende drank en sponsposten gezorgd.
De start is gewoontegetrouw is te snel, wat mede te wijten is aan de vele lopers die precies hetzelfde doen.
Helaas moest Maurice ons na een kilometer of 9 (als ik me niet vergis) laten gaan. De temperatuur is lekker opgelopen en dankbaar maken we dan ook gebruik van met name de sponzen die ons aangeboden worden. Hoe de kilometers afgelegd werden kun je middels de Garmin gegevens bekijken.
CIMG0311 In de laatste 3 kilometer wordt Petra regelmatig aangemoedigd met de mededeling, “Klasse hoor, 13e dame!” en even later met “Ga door je bent de 12e dame!” We snappen er niets van maar de Overtoom, het laatste rechte stuk naar de finish, wordt dit herhaald door het publiek en door de speaker. Lachend komen we in 1:49:14 over de streep. In de uitslagen blijkt Petra 14e dame geworden te zijn. Van harte gefeliciteerd met deze klassering en mooi eindtijd.

Klein Limburg heeft in mijn vorige artikel wat vraagtekens opgeroepen. Hier en hier staat wat meer over dit recreatiegebied en inderdaad, echte heuvels zul je hier niet tegenkomen ;-)
Dinsdag is er een baantraining afgewerkt en woensdag werden de nieuwe XT Wings wederom uitgelaten/ingelopen, ditmaal was de keus gevallen op recreatiegebied de Nedereindse plas.  
Morgen samen met Jeffrey een lange duurloop voor ontbijt.
Als uitsmijter wil ik alle deelnemers aan de RopaRun en de Hardloop 4 Daagse alle succes en plezier toewensen.

Reacties

  1. Ondanks je warme hazenvacht toch knap haaswerk .. een 14e plaats voor Petra... super !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gehaasd...altijd goed als je haast hebt. Knap van Petra, en die warmte...tja, de beste tijd van het jaar ligt achter ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. John!!! Het was zo warm en het was zo leuk en het was zo verrassend! Superbedankt voor je support onderweg, alle sponzen die je op m'n schouders hebt laten leeglopen, m'n broek die je even uit, ehm daar hebben we het niet over, al je geboe, oh daar heben we het ook niet over en.....de gewone sinaasappel zal nooit meer hetzelfde zijn! hahahahahahahah

    DANK JE WEL!!!!!

    Oh en die dame die voorbij liep met dat sjaaltje....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met deze warmte...... wat een prestatie van beide ! leuk verslag John !
    hoe bevallen de XT's ?
    de Xodus = besteld ;-)

    gr Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb me prima vermaakt! Toen ik thuis kwam heb ik mijn Rummikub spel direct in de vuilnisbak gegooid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er werd hier knap gepresteerd lees ik...proficiat beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan John, je bent een klasse haas en het is natuurlijk geweldig om Peet te hazen.
    En jij blijft ook gewoon sterk doorgaan met trainen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knappe haas!

    Leuk je voor de start van de 10 te zien, gelukkig heb je geen foto's van m'n duikvlucht op een Keniaanse!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat jullie samen kwamen supporteren in Rotterdam. Het was echt een supergaaf loopevenement!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maurice, die had toch zijn hardloopschoenen aan de wilgen gehangen?

    Het zou me ook verbaast hebben als je niet te snel was gestart ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap jong (alé we zijn dat hier reeds gewoon hé , hahaa) en zo'n hazen zou ik ook nog willen en niet voor in de pot wel te verstaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie tijd. Waren zware omstandigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je het te warm vind kun je altijd nog de Rummikub bij Maurice uit de prullenbak halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. knap staaltje werk van jou een Peet.. leuk dat jullie op de Coolsingel stonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. goed gedaan Johnnnie!!! En Petra natuurlijk ook! Toppertjes!! maar jij bent toch wel een beetje warmte gewend als de donkere van de duo-penotti

    Nogmaals dank voor jullie support in R'dam!!
    super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi stukje haaswerk John! Dat rondje Nedereindse plas heb ik vaak gelopen toen ik nog in Nieuwegein woonde. Ga je zondag nog de Lintloop doen? Ik ben er in elk geval wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten