Safaritrail

Na een periode van stilte op mijn blog is hier een kort verslag van mijn eerste deelname aan een evenement in 2017. Het werd niets minder dan een trail! Daar hebben jullie nog niet zo heel vaak iets over op mijn blog gelezen, aangezien ik een asfaltloper ben.

Eerste evenement in 2017 en de eerste keer aan de start van de Safaritrail. In de aanloop naar de Two Oceans probeer ik wat meer variatie in mijn trainingen aan te brengen, wat hoogtemeters mee te pakken, aangezien ik hoofdzakelijk op vlakke parcoursen loop.
De UHT hebben Jeffrey en ik in de afgelopen 5 weken inmiddels 3x gelopen en vorige week liep ik met Renate door het bos, de duinen en over het strand, als aanvulling/variatie op de intervaltrainingen en tempolopen op vlak asfalt.


Een aantal weken geleden schreven Jeffrey en ik ons in voor de Safaritrail, werd Pascal enthousiast en besloot Nicole zich vorige week ook in te schrijven. Nicole en Pascal zijn in de voorbereiding op de zestig van Texel en Jeffrey evenals ik op de Two Oceans.

Op tijd in Arnhem, geen parkeerprobleem, startnummer in ontvangst genomen, wat bekenden gesproken en dan is daar al de start van de 33 km. De 22 en 11 starten respectievelijk een halfuur en een uur later. Een klein startveld, dus vanaf de start genoeg ruimte om je eigen tempo aan te houden, of te vinden.
We hebben het echt getroffen, het is droog, de temperatuur is een graad of 5 boven 0, er ligt nog een mooi wit pak(je) sneeuw, de ondergrond is bevroren, niet modderig, maar het is wel uitkijken geblazen.

Het parcours is gevarieerd, korte klimmetjes, een paar net zo korte, maar steile besneeuwde afdalingen, wijdse uitzichten op de heide en behoorlijk wat single tracks.
Pascal en ik lopen samen, tempo waar het kan, dribbelen of een stukje omhoog wandelen als het moet.

De organisatie heeft het parcours
van duidelijke bewegwijzering voorzien, waardoor we niet 1 keer verkeerd zijn gelopen. Complimenten!


Foto: +Kiekjesdief 
Foto: +Kiekjesdief 
Foto: +Kiekjesdief 
Foto: +Kiekjesdief 
Als we 33 km op de klok hebben staan is de finish nog helemaal niet in zicht, waardoor er wat twijfel ontstaat, hebben we dan toch wat gemist onderweg :-( Maar ja, er zijn nog meer lopers voor en achter ons, dus het zal vast kloppen.
En dan is er na 35,5 km, op mijn Garmin, de finish daar eindelijk. Niet geleden, geen spijt van mijn deelname gehad en een leuke dag met de 3 andere loopmaatjes gehad. Een mooie en geslaagde training op weg naar onze aanstaande uitdagingen.






Reacties

  1. Topper, wat een leuk filmpje en foto's, en wat gaaf je eerste safari trail en dan ook nog eens met sneeuw.... wat een kilometers weer...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tekst en beelden omschrijven precies hoe mooi en gezellig deze trail was! Erg leuk en nu op naar de Asselronde volgende week ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Michelle Planjer30 januari 2017 om 15:15

    Leuk filmpje! Weer knappe prestatie. Dus trails komen ook vaker op je hardloopkalender? ��

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten