Lopen, fysio, fietsen

Hardlopen….daar zit vooralsnog weinig schot in. Zo dat is eruit!
Evenals een aantal andere hardloopblogs is het ook bij de niet zo hardlopendeboer stil geweest. Dat dit niets met vakantietrips te maken heeft moge duidelijk zijn. Nee, er wordt bijna niet gelopen vanwege een overbelaste (?) kuit.
Sinds de vorige post zijn er slechts 30 moeizame kilometers afgelegd in laag tempo en iets te hoge hartslag naar mijn zin.
De behandelingen door Marijn (nu door Erik waargenomen) worden 2 a 3 x per week uitgevoerd en voor verlichting zorgen, maar de pijn nog niet hebben doen verdwijnen. In tegenstelling tot vorig jaar worden er minder testloopjes gedaan om erger te voorkomen en de aangekomen kilo’s niet al te snel weer kwijt te raken.
De sportschool is zelfs weer bezocht terwijl de laatste fiets kilometers op de weg alweer een week geleden voor het laatst zijn gemaakt eindigend met een “onschuldige” valpartij vanwege die fijne spd’s.
De behandeling van vandaag was stukken minder pijnlijk als de laatste, wat hopelijk een goed teken is. Deze zal er dan ook een testloopje gedaan worden om vast te stellen of het ook daadwerkelijk beter gaat.
Hopelijk ben ik op tijd klaar om de trainingen richting 5 september te hervatten en vol te houden. De Zeeuwse webloggerstraining zit er tenslotte ook nog aan te komen.zeeland2010weblogbannerHopelijk binnenkort weer een update over de lopend afgelegde kilometers.

Reacties

  1. Dit is balen John. Hopelijk zet het herstel, met de mindere pijn na de behandeling, door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neem dan ook gewone trappers, stomme klikzooi :)

    Sterkte met de kuit, hopelijk gaat je testloopje goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vervelend man, zo'n blessure. En ik had nog wel het idee na je reactie op mijn blog misschien in augustus nog een keer samen een 30-er te lopen. Enfin belangrijker is natuurlijk dat jij weer vlot herstelt.
    Sterkte, groet
    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik voel natuurlijk niet wat jij voelt, maar...
    Met zo'n blessure moet je eigenlijk je agenda leeg maken, John. En pas weer gaan lopen als het weer helemaal goed voelt.
    Niet forceren onder druk van je agenda.
    Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte beterschap gewenst! En liefst een beetje snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is balen John! Ik wist niet dat het zo erg was met de kuit. Een spoedig herstel gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. volhouden hé John... komt altijd goed.. alleen hopen dat dat wel vlot gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Snel herstellen! Ik ga er vanuit dat ik je 5 september in Beneden Leeuwen zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker balen een blessure ..... en zeker als die om de zo veel tijd terug komt.
    Ik ben er 3 maanden zoet mee geweest ( en in die tijd niet gelopen en dus vanaf 0 beginnen)
    Maar ik sluit me helemaal bij Hans aan ...... je niet laten opjutten door een agenda .... jammer helaas dan de volgende keer maar weer ..... of gaan om foto's te maken.

    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. rustig aan met je kuit John, goed herstellen wat zeeland wil je niet missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag John, wat vervelend man. Kan je geen beter en mooier nieuws zien ;-) Even rustig aan doen want niet lopen is toch telkens een straf voor een hardloper. Sterkte Broeder

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is best klote. Sterkte met het herstel. Wat hebben jij en Marco toch? Kunnen niet eens op de fiets blijven zitten. LOL. Gelukkig was het maar een onschuldige valpartij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. SPD rulezzzzz ;-)

    Fijne dingen hoor die pedalen, hardloper blijf bij je leest ;-)

    een spoedig herstel John, ik reken op je in zeeland

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Snapte al niet goed dat het zo rustig was op je blog, maar had wel een vermoeden!.
    Snel herstellen en misschien net als ik wat minder snel trainen en wat meer biertjes voor een wedstrijd drinken ;-).
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Allen,
    Testloopje van 13,5 km verliep niet eens zo slecht.
    @Ruud,
    Wie weet lukt het toch nog op korte termijn.
    @Hans,
    Het motiveert om iets in de planning te hebben, maar forceren doe ik niets (meer).
    @Patrick,
    Vorig jaar ben ik met dezelfde blessure lang zoet geweest, vandaar dat ik nu echt de rust probeer te bewaren en niet of zo min mogelijk te lopen.
    @RR,
    Ik hoop tijdig weer up and running te zijn.
    @Broeder Richard,
    Balen om bankzitter te zijn.
    @Gerard,
    Wij zijn nou eenmaal niet zulke ervaren fietsers als jij ;-)
    @Rinus,
    Die biertjes kan ik niet binnenhouden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Balen balen balen. Maar fietsen helpt wel om je conditie op peil te houden. Jaja, daar ben ik weer met mijn fietsen maar het is echt zo.

    Fijn weekend in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat jammer, je zal je rust moeten nemen maar dat is natuurlijk balen. Ik hoop dat je goed herstelt.

    Groet Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hou vol!!
    en de vvf is behoorlijk belastend voor de kuiten.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niet wanhopen hoor , als je het wat kalmer kan aan doen komt het nogal dikwijls veel vlugger te genezen dan alsmaar proberen , een hardloper hoort het niet graag dat verdomde woord "RUST" maar het is de beste remedie , ik voel echt met je mee en duim me te pletter veel beterschap en dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. John,hopende op een snel herstel zodat je de training weer kan oppakken.ik had al zo,n gevoel dat het mis was, ik las de laatste twee weken niets meer. kop op en komt het best nog goed.succes met de training en hoop ik weer op goed nieuws. ik ga er 4 weken tussen uit af donderdag. groetjes aan Ans en tot spreeks.

    groetjes Frits.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Balen zeg, met fietsen kan je je conditie wel een beetje op peil houden. Maar als het je ding niet is, wordt het ook niet veel (mijn ervaring).

    Ik wens je een snel herstel toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een paar jaar geleden had ik een zweepslag. Pang! Pas na een maand of drie kon ik weer een beetje (hard)lopen. Inderdaad, het duurt ons lopers steeds te lang, als ik alleen voor mijzelf spreek denk ik altijd dat een blessure na drie dagen over is. De waarheid is weerbarstiger, maar het komt ècht goed! Elke dag een ietsjepietsje beter is ook vooruitgang. Hoe gaat het nu overigens, de reactie van 30 juli klonk al wat positiever.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Grrr, fysio, fietsen en kilo's. Dat zijn woorden die niet te vaak in een loopblog voro zouden moeten komen. Gelukkig loop je in gedachten nog gewoon hard, dat is al iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Succes met je blessure en ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die wel eens onderuitgaat door die kl*te spd's... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat is slecht nieuws! Ik hoop dat je snel hersteld bent en volgende week in Zeeland kunt meedoen. Sterkte en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Kom ik weer op je log en lees ik dit teleurstellende bericht.

    Kop op en John.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten