Kustmarathon 2014

Vorig jaar liepen Petra, Jacqueline, Dick en ik samen de 42,195 km van Burgh-Haamstede naar Zoutelande. Een marathon waarvan ik had gezegd deze nooit te zullen lopen en toch stond ik er aan de start en wist ik zelfs de finish te halen.

Erik en Ans waren toen onze mobiele supporters en extra verzorgingsposten onderweg naar Zoutelande. Toen Erik besloot dit jaar te starten was het dan ook vanzelfsprekend dat Petra en ik daar ook bij zouden zijn, maar dan wel als ondersteuners ;-)

Het is en blijft een pittig parcours en daar helpt waarschijnlijk zelfs het lage water van dit jaar slechts in beperkte mate bij. De weersomstandigheden waren in orde, hoewel ik me voor de lopers heel goed kon voorstellen dat het op den duur toch best warm werd. Voor ons was het in ieder geval heel goed uit te houden.


Erik in Burgh afgezet, wat bekenden gesproken en succes gewenst in de sporthal en vervolgens weer in de auto gestapt op weg naar de Banjaard waar we ons net voor de 15 km verzorginspost hebben opgesteld. Drankje voor Erik, gelletje voor Jacqueline, Dick en Esther hadden genoeg aan hun meegenomen voorraad en een flesje Cola voor Vincent en uiteraard ondertussen wat foto's makend.

Hierna was het even filerijden naar Oostkapelle alwaar wij op tijd hoopten aan te komen om eerder genoemden weer van wat verversing te kunnen voorzien. Door de grote hoeveel toeschouwers was het lastig een parkeerplek te bemachtigen, waardoor we Vincent en Hans misten, maar nog net op tijd waren om Tiny toe te juichen.
Gudy, Jacq, Esther, Dick, Ralph en Erik zagen er nog goed uit, ondanks de 7 strandkilometers die ze net afgelegd hadden.
Hier hebben we flink wat winegums uitgedeeld, voordaat de volgende spot gezocht werd.

Die spot vonden we in Westkapelle, de auto direct naast het fietspad waarover gelopen werd richting de Tank en met nog slechts 5 - 6 km te gaan naar de finish in Zoutelande.
In die laatste kilometers vloeit bij sommigen het laatste beetje energie uit de benen en zijn het nog 5 - 6 lange zware kilometers.
Erik en Jacqueline waren de laatste, voor ons bekende lopers die wij een hart onder de tight hebben gestoken alvorens rap richting finishgebied te rijden.
Het viel nog niet mee om een parkeerplaats te vinden, maar toch ruim op tijd om Dick, Esther, Jacqueline, Ralph en Erik te zien finishen. En dat is iets wat gewoon respect afdwingt, de finish hier halen is namelijk echt niet vanzelfsprekend.
1400 Finishers van de 2300 inschrijvers! Geen idee hoeveel er daadwerkelijk van start zijn gegaan natuurlijk, maar hoe dan ook een aanzienlijk aantal non finishers.

De gezellige dag werd met een klein clubje afgesloten met een etentje, waarna ik de 180 km lange rit naar huis weer aanving.
Volgend jaar sta ik wederom niet aan de start ;-)

De foto's kunnen hier bekeken worden.

Reacties

  1. GEWELDIG!!! Foto's zijn prachtig. Wat een sfeer. Volgend jaar weer! Niet aan de start, maar idd weer als supporter. Dank je wel voor de fantastische dag. Zo vreselijk gelachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's, John! En inderdaad jammer dat we elkaar niet hebben gezien. Günter en ik stonden op de Westkapelse dijk, vlak voor het 35 km punt. Supporter zijn was wederom een feest. Tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedank voor jullie support en foto's. Ik vond het deze keer goed te belopen. Volgens mij wordt het nooit meer zo makkelijk op dit parcours. Tot op Terschelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat was ik elke keer blij jullie te zien... bedankt voor de verzorging onderweg inclusief een rugmassage van Petra :-). Mooie foto's weer John zelfs die van het even minder fris eruit zien/voelen moment na de finish ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij heb ik 2x winegums aangepakt bij jullie. Felgeel shirt met CREW YOU voorop ;-)
    Bedankt voor de support!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Nikki,
    Hoe kunnen we jou én dat shirt vergeten ;-) Leuk te lezen dat ons support op prijs gesteld werd.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten