De opdracht volbracht

De testloop in Alphen is succesvol volbracht. Zo dat is er uit, hoewel het niet helemaal correct is. Waarom niet zullen jullie je afvragen, je liep er toch een pr?
Het is heel simpel, 1:25 was de opdracht…aan de streep bleek ik exact 1 minuut meer nodig te hebben gehad om de 20km af te leggen. Teleurgesteld? Nou dat dacht ik dus niet!

Ronald die als organisator van de business loop alles in goede banen moest leiden had geregeld dat er een ruimte in de businessunit gereserveerd was voor de social media groep. Miranda en Ronald stonden ons bij aankomst praktisch op te wachten, wat een ontvangst. Jaco, Kees, Annemieke, Ans en ik kwamen gelijktijdig op de parkeergelegenheid bij Kluwer aan. Pascal, Cis en de kids waren duidelijk kort voor ons gearriveerd terwijl Rinus, Esther en Repel zich al in de tent bevonden.

Bijpraten, de kleding bepalen, wie heeft welke doelen vandaag. Allemaal zijn/haar eigen doel, 10-20, relaxt, pr of haasklus (Rinus). Ruim op tijd besluiten Kees en ik een stukje in te gaan lopen, even voelen of de beentjes er vandaag zin in hebben. En dat hebben ze alle vier.

Niet helemaal op tijd naar de start vertrokken waardoor ik niet het wedstrijdvak waar ik in van start mag terecht kan. Ach dan maar zover mogelijk naar voren in het business vak net achter de wedstrijdlopers. Wat bekenden gesproken en bam…het startschot. Helaas heb ik Kees ook niet meer gevonden, helaas omdat het beoogde tempo/verwachte eindtijd min of meer gelijk zijn.

Niet te snel starten…niet te snel starten…rustig beginnen….loop je niet in de eerste kilometers stuk….Dit heb ik precies 1 kilometer perfect uitgevoerd met 4:23…kilometer 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 gaan in 4:12, 4:13, 4:13, 4:10, 4:13, 4:15 bij ieder piep van de 910 kijk ik met voorzichtige verbazing op het scherm…ga ik dit wel volhouden?

Ik probeer het van me af te zetten en zo vlak mogelijk te blijven lopen. Het zal tussen 8 en 9 kilometer zijn geweest dat ik Kees in mijn vizier kreeg, maar kon de rust bewaren er niet naartoe te sprinten. Het duurde tot 13 kilometer om de aansluiting te krijgen. Een aansluiting die overigens van korte duur was, versnellen zat er toen niet meer in en bij 14 piepte Kees er met grote stappen tussenuit. Op 15 kilometer pak ik een bekertje sportdrank en neem even de tijd om deze binnen te krijgen. Ik zie op de wedstrijdklok dat ik sowieso mij snelste 15km heb afgelegd, van die punt is het echt aftellen. Net voor het keerpunt komen de 10km lopers erbij, iets waar ik op dat moment niet echt blij mee ben, maar mezelf toespreek mijn concentratie niet te verliezen. Lopen…niet aan de verzuurde bovenbenen denken, let op je loophouding/stijl en probeer een rechte lijn, liefst de kortste te blijven lopen.

Door de drukte ben ik Kees nu definitief uit het oog verloren, maar zie ik Pascal me in tegengestelde richting tegemoet komen. Ik roep, hij kijkt op maar ziet het volgens mij helemaal niet. Ik doe mijn best om het tempo vast te houden, maar kilometer 19 is mijn langzaamste met 4:30, het publiek en Cis in het bijzonder stimuleert mij om de laatste kilometer alles uit de kast te halen, ik ben er tenslotte bijna. 500…..400…..300……..150 meter…..de finish. Ik ben blij maar ook moe, hang even over het hek en zie Kees staan. We feliciteren elkaar en zijn euforisch over onze tijden. Met uiteindelijk 50 seconden verschil hebben we deze 20km afgelegd. Geweldig!!

Leuk om Ronald in het finish vak nog even te spreken alvorens Kees en ik terug naar TEAN wandelen, door Miranda de douche gewezen werden en daar heel snel gebruik van hebben gemaakt. Inmiddels is Jaco binnen komen lopen met een smile op zijn gezicht. Weer helemaal terug na zijn blessureleed.

Napraten in de business tent, een soepje en cola en daarna snel op huis aan met Pascal en Cis. Ans en Pascal duiken snel onder de douche, niet samen Knipogende emoticon om vervolgens op weg naar een eettent te gaan om deze geweldige dag gezellig met zijn zessen af te sluiten.

Nog even de cijfers:
Vorig jaar liep ik in Alphen mijn snelste 20 tot dan toe, 1:32:35,
Dit jaar…1:26:00!
De 5 km splits 21:10, 21:12, 21:06, 21:52. Nu eens geen negatieve split. Saillant detail is dat ik op 15km 1:03:57 loop wat ruim onder de 1:07:29 is die ik heb staan.

Een geslaagde dag, op leuke wijze afgesloten en ondanks die minuut verschil toch het gevoel de opdracht volbracht te hebben.

Reacties

  1. Mooi verslag John.Top om jullie weer te zien en te spreken.En als het lopen dan ook nog eens naar wens gaat..........Lekker van nagenieten en tot de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf verslag. Mooi dit te lezen. En holy kak, wat loop jij hard! Als ik jou ooit wil zien lopen, moet ik of niet meedoen en aan de zijlijn staan, of aan een loopje doen dat je 3 keer hetzelfde rondje doet. Kan je me inhalen...een keer of 7...

    Ik liep vandaag deze loop volsagen egoistisch met mijn eigen sores in mind. Mijn logje volgt....

    Ik heb genoten! De tent vooraf, jullie ontmoeten, jullie allemaal, spontane lui. Yep, lopers zijn goed volk.

    Ik heb de foto die Rinus van jou en mij maakte gedoanload voor mijn eigen log. Mag ik die gebruiken?

    Ik heb van de Bevelvoerder toestemming er mijn tekstuele twist aan te geven (lees: ik buit ziek zijn uit!! lol....)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. BAM!!! Zo goed hè, wat een km tijden. Kees was in je vizier met 50 seconden verschil. Snelle mannen. Gefeliciteerd. Je mag me zondag alle details vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongelofelijk John... Ten minste... misschien niet ongelofelijk. Wat een progressie heb jij de afgelopen jaren gemaakt... Petje af. Van harte met deze mooie prestatie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een supertijd kerel. Je bent echt niet meer te houden. De trainingen beginnen ze vruchten af te werpen. Ongelofelijk was een snelheid. Petje af voor deze prestatie. Op naar Rotterdam. Dat beloofd nog wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super PR John! Maar liefst 6.35 eraf gehaald.. hulde! En wat leuk dat ik jou en Ans nu ook eens een keer heb ontmoet, nog meer leuke lopers in mijn tijdlijn ;) tot een volgend loopje maar weer, hopelijk zien jullie mij dan ook eens rennend!
    grtjs Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi verslag..! Je hebt super gelopen, zeer mooie PR.!! Kom maar op met 010.!
    Die tong die je naar me uitstak op die laatste 300 meter, zal ik je vergeven;-)

    Het was een super leuke dag, vol gezelligheid en humor.! Bedankt voor jullie gastvrijheid, we hebben enorm genoten van de afsluiting met jullie van deze mooi dag.!
    Hoe Nikki je hand vast had geweldig.! Jullie hebben hun hartje gestolen;-)

    Doen we snel over!

    Liefs Cis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pats, wat een mooie tijden loop je daar even weg. Ik was er niet bij, maar door je verslag heb ik wel de gehele beleving kunnen proeven, leuk!

    Sportieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer een fantastische tijd John, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supertijd! En een geweldig PR op de 20 en 15! Ik zou zeggen, ga zo door...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WOW John, wat een super PR!! Waar gaat dit eindigen.. het houdt maar niet op! Gefeliciteerd zeg meer dan 6 minuten eraf, jippie!! (en dan heb ik het nog niet eens over je PR op de 15 km) Super weekend dus!
    Hoop je snel weer te zien, dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het knalt er van John, en inderdaad een macht van een prestatie er in een jaar tijd zoveel er vanaf te kunnen lopen. Samen met Kees hadden jullie waarschijnlijk die 1:25 wel kunnen slechten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klasse John, mooie tijd!
    En een bewijs dat het met de vorm wel goed zit.
    R'dam kan je met vertrouwen tegemoet zien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat opdracht John!
    Je heb een geweldig Pr weten te bemachtigen in Alphen. Gefeliciteerd !!!
    Dit geeft vertrouwen richting Rotterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lees het nu pas. Wat een mooi verslag van een geweldige dag! Tot ziens!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten