Onverwachtse pacer

Vanochtend liep ik om 9:00 uur de deur uit om een korte training van maximaal 8 kilometer op een comfortabel tempo af te werken. Zonnetje erbij en een nog ietswat fris windje, prima loopweer dus. Ik ben ongeveer een halfuur onderweg als mijn telefoon overgaat. Het is Marc, die meteen met de deur in huis valt, kun jij pacen vanmiddag?
Er blijken 2 pacers uitgevallen te zijn op de 15 kilometer. Ik informeer natuurlijk eerst naar het beoogde tempo en twijfel nog even vanwege een afspraak die ik in de middag heb, het feit dat ik al aan het lopen ben én het feit dat ik morgen een lange duurloop gepland heb.


De 15 in 1 uur en 30 minuten is voor mij nog wel een comfortabel tempo dat ik "gemakkelijk" aan kan en daarnaast is het ook wel een dankbare taak.
Na het gesprek loop ik naar huis en ik druk mijn Garmin af op 7,5 kilometer. Douchen, even rustig zitten, een bakje yoghurt naar binnen en vervolgens stappen Ans en ik op de fiets.
Op het evenemententerrein van het Maxima park ontmoeten we Hans en loopmaatje Joost, Nesrine en familie, de vele bekenden uit de buurt en natuurlijk clubgenoten van Athletic Point.

Het feit wil trouwens dat zowel Ans als Monique ook pas op het laatste moment hebben besloten mee te lopen. In hun geval de 10 km.

Het zonnetje schijnt, de 5 kilometerlopers gaan van start. Na een kwartier lopen we naar de finish om Hans, Nes en anderen binnen te zien komen. Hans doet dat in een persoonlijke beste tijd en Nes doet dat als 2e dame.

Ik ga met een aantal volgers achter me aan op pad. Ans en Monique moeten nog een halfuurtje geduld hebben.
Even het tempo zoeken, maar dan lopen we alles net onder de 6' en zorg ik dat de volgers wat tijd bij de verzorgingsposten overhebben om wat te drinken.
Een aantal gaat er na en kilometer of 10 langzaam vandoor, maar helaas zijn er ook een aantal die het tempo iets moeten laten zakken.
Uiteindelijk passeer ik de finish in 1:30:07 en zijn er alleen tevreden lopers. Iedereen heeft het gehaald en ik complimeteer ze terwijl ik de bedankjes in ontvangst neem.
Die onverwachtse paceklus pakte goed uit en is het een erg leuke dag geweest.

Thijmen heeft de meeste beelden die in het onderstaande filmpje voorkomen, opgenomen en kon zo mooi de nieuwe Xiaomi Yi action cam testen.

Reacties

  1. goed bezig John!! Niet alleen de organisatie maar ook de vele lopers waren je vast heel dankbaar! TOP

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten