Successen in Eindhoven

Gisteren was het zover, de hele en halve marathon van Eindhoven waar een aanzienlijk aantal bloggers en clubgenoten aan de start zouden verschijnen.StratumseindJammer genoeg heb ik mijn 2e marathon deelname niet kunnen realiseren vanwege een blessure. De trainingen verliepen tot het moment dat de kuit en het scheenbeen te pijnlijk werden om te lopen naar tevredenheid. Alles was afgestemd op 11 oktober 2009. Vincent was gestrikt voor de haas(t)klus, Petra had zich aangeboden als begeleidster op de fiets en Léonie zou gezellig meehobbelen.
Mijn startbewijs had ik aan Léonie ter beschikking gesteld en Vincent had wel zin in een “iets” snellere haas(t)klus. I.p.v. meehobbelen en een pr aanval in A’dam werd deze dus een week vervroegd. Lees haar blog voor het verhaal.Runners


Ans (2:09:40) liep samen met Tino en Pauline (2:13:58) de halve. De vele duurloopjes en trainingen op de baan die de dames gezamenlijk afwerkten en de haasactiviteiten van Tino hebben tot een bevredigend resultaat gezorgd. Klasse dames!
‘s Middags nestelde ik me op de bank om de (opgenomen) reportage van omroep Brabant te bekijken. Voor de marathonlopers waren het ideale weersomstandigheden, en de hele snelle mannen hebben het buiten wat zweetdruppels nog droog gehouden. Voor een aanzienlijk aantal van de overige deelnemers en de halve marathonlopers was dat wel heel anders.
Gedurende de uitzending werd het ietwat bedroefde gezicht Disappointedvan de racedirector Ronald Schut prachtig in beeld gebracht bij de meetpunten. De hazen kregen de koplopers niet mee op momenten dat het tempo iets verhoogd moest worden. Tot 30km was de verwachte eindtijd 2:08:45, wat geen verbetering van parcoursrecord zou betekenen. Na het uitstappen van de hazen werd het tempo wel opgevoerd, en al snel verscheen een voorzichtige glimlach op het gezicht Geoffrey Mutai in 2.07.01van de racedirector, en kon hij deSmile bordjes aanpassen naar een verwachte eindtijd van 2:08:30, 2:08:15, 2:08.
Uiteindelijk wist Geoffrey Mutai, evenals vorig jaar de overwinning en verbetering van het Big Grinparcoursrecord in 2:07:01 voor zich op te eisen. Een verbetering met 49 seconden.
Medaille EindhovenDiverse bloggers hebben weken/maanden keihard getraind om in Eindhoven hun pr te verbeteren. Lees de verslagen er maar op na. Koen, Leo, Andy, Mo, Rinus, Ronnie, John, Danielle (begeleid door M@urice) en Katrien om er een paar te noemen. Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie prestatie. De medailles zijn jullie gegund.congratulations
Dit evenement zit erop en wordt gevolgd door de volgende waar wederom een aantal bloggers aan de start zullen verschijnen. Léonie die waarschijnlijk een nieuwe poging waagt onder de 3.30 te duiken, Aad die met een 2e plaats in  de Summer Challenge er al meer dan 1000 kilometer in de voorbereidende trainingen op heeft zitten, Cem, Pieter gaat na een succesvolle marathon in Berlijn op de halve van start, Paula en Ton op de hele. Allen heel veel succes (ook degene die vergeten ben).good_luck_graphics_7

Reacties

  1. Woah, en wat een mooie tijd inderdaad van Mutai! Niet zomaar stiekum schrijven dattik wel een nieuwe poging ga wagen hoor......ik ben bang dattet er even niet in zit. Nog maar 3 nachtjes slapen jullie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je support vanaf de bank heeft geholpen! thanks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was er de hele dag getuige van. Een mooi lopersevenement. Er werden over de gehele linie aardige pretaties neergezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thanks! Idd hopen op een snel resultaat in A'dam. Met een beetje vooraan starten hoop ik dat (eindelijk) te bereiken dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb genoten van de marathon op TV! Volgend jaar ben ik er zeker bij.. en jij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was inderdaad genieten in Eindhoven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. thanks 4 the support...nu maar hopen dat ik een beetje fris aan de start kom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel. Erg lief dat je me speciaal noemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was inderdaad leuk in Eindhovern.

    Groet Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondanks dat je niet mee kon doen een mooi enthousiast verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg jammer dat je niet mee kon doen John, maar wel de beste keuze denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey John, kwamen ik en John (mijn wedstrijdmaatje)nog voor in de opname?
    Was pokkeweer voor aanvang van start, 15mn in keiharde regen gestaan, wees maar blij dat je er niet was :-) Moest onderweg plassen, wat doet meneer de vrijwillige verkeersregelaartje, ziet me aankomen rennen richting Dixie, springt VOOR mijn neus zelf erin om vervolgens VIER minuten te gaan zitten Schijten GRRRRR!!!! Slecht gepresteerd vanwege blessure en hoesten/vastzittend slijm.Allang blij dat ik de finish heb gehaald. Next year, jij de hele dan he, haha. Groetjes, Penny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Was idd mooi om te zien vanaf de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk dat je gekeken hebt en een mooi verslag. Voor jou zal het niet gemakkelijk geweest zijn, al dat lopen bekijken en zelf nog niet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten