Funrun wordt toch een strijd

Over de 11 dagen sinds mijn laatste artikel is er niet zo heel veel te melden. Ja, er is gelopen en ja, het gaat gelukkig weer stukken beter met de kuit waardoor de kilometers weer probleemloos afgelegd kunnen worden.
Vorige week zaterdag heb ik weer eens aan de training op Het Lint meegedaan en ook daadwerkelijk de voorgeschreven interval uitgevoerd. Niet te hard om de kuit te onnodig hoog te belasten, aangezien er een dag later eindelijk weer een lange duurloop gepland stond.
Marco zag zo’n lange ook zitten, dus stond hij om 8:15 uur Jeffrey en mij voor het station van Maarssenbroek op te wachten.
Een verslag is op het blog van Marco te lezen, maar het filmpje van Marco de Bont hier.
De benen hadden het na een kilometer of 22 al aardig te verduren gehad, dus werden de laatste 3 op karakter uitgelopen zonder te forceren.
Het herstelloopje een dag later verliep prima, maar desondanks werd de dinsdagavond gebruikt om weer ouderwets te bankhangen.
Woensdag gebruikte ik de 4 km naar de baan om in te lopen voor de intervaltraining (5x 400-500) om na afloop dezelfde route/afstand af te leggen om uit te lopen.
Donderdagavond werden de beentjes na een stukje hardlopen (7 km) door de masseuse verwend.
Vanwege de geplande deelname aan de Gooische Run vandaag besloten Jeffrey en ik onze duurloop op zaterdag uit te voeren. Met Marco werd een afspraak gemaakt voor vandaag en natuurlijk gaat het dan ook over hardlopen en kwam de duurloop ter sprake. Om kort te gaan, Marco legde de bijna 22 km gisteren met ons af. De data van MapMyrun kun je hier bekijken.
De Gooische Run dan:
Marco is vanochtend zo aardig geweest de startnummers op te halen (waarvoor dank), zodat er relaxt een bakkie gedaan kon worden voordat wij met z’n drieën naar Laren reden. Gerard had al laten weten aanwezig te zijn en ons in een café (naam vergeten) nabij de start op te wachten. Het plan van vandaag? Eigenlijk geen plan, gewoon een funrun in de regen. Vooraf zei ik al tegen Marco dat ik dik tevreden zou zijn indien ik in staat zou zijn naar 1:15 te lopen.
De route besloeg 3 ronden die tevens wat onverharde paden bevatte waar lekker door de plassen gestampt kon worden. Na het klinken van het startschot verdween Marco al aan de horizon om Gerard en mij daarna nog 1 maal op te wachten om vervolgens definitief te verdwijnen. De eerste kilometer werd in 5:01 afgelegd, waarna het eigenlijk alleen maar sneller ging. Gerard en ik liepen als aan een touwtje, maar ergens rond 7-8 km liet Gerard een gaatje vallen en liep ik in op mijn voorganger (Chris als ik het goed heb) die een mooi constant, maar ook iets hoger tempo aanhield. Bij het ingaan van de laatste ronde informeerde “Chris” of ik ook doorging, na een bevestigend knikje vervolgden wij onze weg.
Een overgroot deel van de overige deelnemers lag of een eind voor ons, had voor de 10 gekozen of liep achter ons. Eén van die lopers was Gerard die na later bleek in de laatste 5 km nooit meer dan c.a. 150 meter achter ons heeft gelopen. Aan een touwtje dus.
Nadat Garmin ronde 11 had aangegeven besloot ik iets aan te zetten aangezien mijn beste tijd op de 15 nog heel dicht genaderd zou kunnen worden. Chris haakte nog steeds aan en nam de leiding ook weer even over. Op het moment dat de 310 voor de 13e keer piepte zette ik de laatste versnelling in die net iets teveel bleek voor Chris. De finish in zicht, de laatste versnelling, Garmin op 1:09:15, wat overigens ook de officiële tijd blijkt, stilgezet. Marco staat ons, alweer fris, op te wachten als Chris een aantal seconden later op mij af komt lopen om mij te feliciteren en tevens een revanche voor te stellen. Inmiddels blijkt indien Chris ook echt de Chris in de uitslagen blijkt te zijn dat ik helemaal niet sneller als hij ben geweest. Het gat…9 seconden :-)
Gerard kwam in 1:10:03 over de finish wat een verbetering van maar liefst 7 minuten!! betekent. Top Gerard, van harte gefeliciteerd. Maar ook Marco (1:06:42) en Ans (1:24:53) hebben hun beste 15 km tijd aangescherpt. Ook jullie van harte gefeliciteerd natuurlijk.
Zelfs een te kort parcours (400 meter) betekent voor alle 3 een mooi PR.
Droge kleding aangetrokken waarna wij in café Loetje de consumptiebonnen hebben verzilverd. Dankzij een aardige gooische dame ;-) kon er nog wat te drinken besteld worden alvorens wij weer door de regen op huis aan konden.
Geïnteresseerd in de data? Kijk dan hier.

Reacties

  1. Goed dat je weer je meters kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met jou is altijd een funrun John !
    Bedankt voor je support en je gezelligheid het was 2 dagen genieten en veel plezier met lopen!
    Jeff Gerard en Ans zijn ook super gezellig dus garantie verzekerd !
    Heb al zin in de Vechtloop !

    groeten Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was een mooie funrun. Heb na de run wat af gelachen. Zal de details maar niet verklappen. Bedankt voor de gezellige middag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig dat je de kilometers weer probleemloos kan maken.
    Mooie PR`s van jullie allemaal.
    Tot bij de Vechtloop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jongens, wat een mooie tijden! Het gaat alleen maar beter, je kunt met een goed gevoel op vakantie.
    Wat een aardappeltje wel niet kan doen hè? lol

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ongelofelijk wat een mooie comeback John. Ook Ans gefeliciteerd met haar PR.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "het gaat gelukkig weer stukken beter met de kuit"
    Dat brengt een glimlach op mijn gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meteen weer een dijk van een tijd! Dat geeft extra 'fun'. Goed dat het met de kuit beter gaat! Het is te merken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. aan de tijd is te merken dat de kuit eindelijk weer in de pas loopt! Proficiat met niet alleen een puike eindtijd maar tevens een overdosis amusement!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het weer beter gaat! Lijkt me ook gezellige boel daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. blijkt toch weer eens dat in de regen lopen geen enkele belemmering is om een goede tijd te lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow .... en dat na een blessure. Wie zegt dat er met regen niet goed te lopen is. Kleine kanttekening: nog steeds super indien het goed blijft gaan en domdom wanneer de volgende blessure een dezer dagen de kop opsteekt.
    Maar soms moet men risico's nemen ..... en fun hebben. Ga zo door

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je gaat weer helemaal goed John en die mooie tijd op de 15km bewijst dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie tijden daar in het Gooi. Gefeliciteerd Ans!! en John, top gelopen, je bent weer terug!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd en inderdaad een beste snelle tijd zeg!, en dat voor een fun run.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geqweldig dat het ook zo maar weer goed kan gaan, en dat je de km weer kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie prestatie , weer of geen weer de boer op....knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Aan de prestaties zijn de zorgen om de kuit niet te merken! Je gaat prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zelfs in de grootste strijd moet je nog lachen voor de foto's . Toch ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten