Zeeuwse weblogtraining

Mijn 200ste post is er één die weer positief nieuws bevat. Ik ben voorzichtig op de weg terug, na een blessure durf ik nog niet helemaal te schrijven, want ik ben er nog niet. Die bekende ene zwaluw ;-)
De zeeuwse weblogtraining georganiseerd door de altijd vriendelijke en enthousiaste Jacqueline stond voor vandaag op de planning van een 13-tal hardlopende webloggers en 4 hardlopers uit Brabant. Via het blog van Jacq hebben ze verzocht mee te mogen lopen, aangezien de kustmarathon bij hun op de planning staat.
Zo meteen meer over de weblogtraining. Er zullen vast lezers zijn die zich afvragen hoe het komt dat ik hierbij aanwezig was, als loper nota bene.
De afgelopen dagen in vogelvlucht dan.
Maandag op de skates, om de kuit te ontzien.
Dinsdag heb ik de tip van Kees in de praktijk uitgevoerd en rondjes zo dicht mogelijk bij huis uit te voeren. Na 7,2 km speelde de kuit weer wat op dus heb ik de training tijdig afgebroken.
Woensdag een rondje sportschool, waarbij de loopband gebruikt werd om een training “dicht bij huis” uit te voeren. 5 km met oplopend tempo zonder probleem.
Donderdag moest ik mijn fiets wegbrengen, waarna de bijna 4 km terug naar huis rond de 5 min/km werden afgelegd. Wederom geen probleem.
Vrijdag wilde ik een tempoduurloop uitvoeren waaruit zou blijken of het verstandig was aan de weblogtraining deel te nemen. Het werden 16 probleemloze kilometers die met een gemiddelde van 5.35 werden afgelegd. De hartslag had iets lager gekund.
Zaterdag moest de fiets weer opgehaald worden. De bijna 4 km gingen ditmaal onder 5 min/km.
Dilemma, kan ik de 23 km over het parcours van de kustmarathon afleggen zonder de groepen op te houden, of erger nog de te overbelasten? Zaterdagavond dan toch besloten mee te gaan.
Dit betekende wel erg vroeg opstaan. Om 7:30 uur tot grote verbazing van Gert en Marco ;-) (Ronald was inmiddels gearriveerd en dus op de hoogte) dat ik toch meeging. We kwamen echt niet meer bij om de reactie van beide heren.
DSC00842 150 km verder werden wij met bolussen ontvangen bij Jacq, Jaco en de kids. Aansluitend vertrokken Hans, Maurice, Tiny, John (clubgenoot van Maurice), Rik, Ilonka, Ronald, Gert, Marco en ik onder begeleiding van Jacq naar Zoutelande.
Hier werden een paar auto’s geparkeerd en met 3 auto’s vol lopers naar Vrouwenpolder gereden. Op het parkeerterrein stonden de Brabanders ons op te wachten en werd de loop aangevangen.
Het parcours was (voor mij) behoorlijk pittig. Respect voor de bikkels die de kustmarathon hebben gelopen of zullen lopen. Eén groot pluspunt vandaag, we hadden wind mee! Ondanks het pittige karakter, het zware strand en het tekort aan conditie heb ik genoten van een gezellige en prima georganiseerde weblogtraining.
De Garmin data staat hier.
De volledige afstand heb ik eerlijk gezegd niet volgemaakt. De pijp liep vanaf een kilometer of 16 heel snel leeg. De laatste lus van 1,5 kilometer in Zoutelande heb ik dan ook niet afgelegd. Shortcut naar de auto.
DSC00834 Lopers in de auto’s gepropt en weer terug naar Vrouwenpolder om de achtergelaten auto’s op te halen en op weg te gaan naar Oost Kapelle alwaar Jacq douchegelegenheid had geregeld in de sporthal.
Met een hapje eten en wat drinken op de marktDe organisatrice in Middelburg wordt deze geslaagde en prima georganiseerde dag afgesloten.
Jacq bedankt!

De foto’s van Maurice staan hier, een filmpje volgt snel.
DSC00853

Reacties

  1. Het was een mooi dagje. En nagenoeg helemaal mee gelopen. Prima werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij was vandaag de grote verrassing. Super dat je er bij was en geweldig dat je hebt meegelopen. Bedankt ook voor je gezelligheid en de leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In alle opzichten een heel bijzondere 200e post.
    gaaf dat je mee hebt gelopen en je blessure aan de beterende hand is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed nieuws John. De nodige kilometers gemaakt zonder problemen zo te horen. Zou het nu eindelijk de goede kant opgaan? Ik hoop het beste kerel. Zie je eind van de maand in Laren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige weblog loop en Zeeland is zo mooi.
    Op naar 2 Oktober.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je nou van zulk soort loopjes blijft doen de komende tijd, en je geen 4 marathons per jaar tot doel stelt heb je EN een leuke tijd EN geen blessures......en daar gaat t uiteindelijk toch echt om.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op Twitter zag je al een paar keer voorbij komen op de foto's. Hopelijk voelt het nog steeds goed, en kan je nu weer rustig verder opbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt idd al heel goed meneer de Boer.. :) Hopelijk dat blessures nu echt verleden tijd zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij was de verrassing van de dag. Super dat je mee kon en dat het goed ging. Stukje bij beetje verder en verder en beter en beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. was super die verrassing. Heb weer onderwets gelachen maar ja, kan ook niet anders he? Dank je wel duo penotti!! Je hebt supergelopen en slim dat je aan het einde (was maar klein stukje) bij Maurice in de auto bent gesprongen. Ben benieuwd naar de film.. zal weer een zootje zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niet de volledige afstand, maar je was er wel weer bij. Toch altijd leuk, en niet te missen hè die weblogloopjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was weer Genieten met een grote G !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. top dat je er ook was.... en dat je kuit het goed heeft gehouden... de conditie komt vanzelf..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie loop daar in de zuidelijke provincie(20 jaar geleden rond Domburg veel gelopen) ..... jammer voor ons dat het wel wat rijden is.
    Maar "gelukkig" hadden we hier wel wind tegen.
    En ...eeeehhhh inderdaad een mooie layout .....M-J dacht erg origineel te zijn.
    Goed om te lezen dat de blessure vrije weg weer is ingeslagen .... en nu maar blijven volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat het weer wat beter gaat na je blessure; hopelijk dus definitief van verlost. Was een mooie en gezellige weblogloop blijkbaar daar in het Zeelandse

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ronald was in Limburg de verrassing en jij hier. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Tiny,
    Ik klaag niet over die laatste kilometer.
    @Jacq,
    Je had Marco z'n gezicht moeten zien om 7:40 uur (ze waren namelijk te laat ;-))
    @Gerard,
    Inschrijving is een feit.
    @Léonie,
    Zoveel en zolang mogelijk zonder blessures, dat is het belangrijkste.
    @Raymond,
    Het voelt nog steeds prima, dus ga ik weer aan het opbouwen. Het is tenslotte zo november :-)
    @Petra,
    Kunnen we binnenkort tenminste weer samen lopen.
    @RR,
    Nog pijn in mijn kaken. We waren zelfs zo dicht bij het eindpunt. Ik hoefde niet meer dan 200 meter naar mijn auto te lopen. Filmpje komt er nog aan.
    @Maurieske,
    Tof dat je erbij was.
    @Hans,
    Weer de langzame lange oppakken.
    @Patrick,
    Het is idd (ook voor ons) een aardig stukje sturen, maar dat is zeker beloond.
    @Ruud,
    Ik hoop het van harte.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi John, als mede pas geblesseerde weet ik hoe je je voelt. Des te beter om je verslag te lezen en je weer te zien lopen.
    Succes met de verdere opbouw !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kijk dat gaat ineens snel de goede kant op. Voor je het weet ben je weer klaar voor LLD van 35 km.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar super dat jij er wel was en de weg terug hebt ingezet.
    Rust heeft dus zijn werk gedaan. Voorzichtig denken aan Lindschoten???

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten