Een pittige lange…

Ik bedoel dan een duurloop en niets anders. Voor het eerst besloot ik de lange duurloop op zaterdag i.p.v. zondag uit te voeren. Jeffrey was daar wel voor te porren, dus bepaalden wij dat deze van A’dam naar Vleuten zou worden uitgezet.
Maar voordat het zaterdag is heb je ook nog maandag, dinsdag, woens…….. en vrijdag.
Na de gezellige weblogloop van zondag kon ik maandag de motivatie niet opbrengen (regen!) om uit te lopen. Maar ja rust is tenslotte ook training!
Dinsdag kreeg ik onderweg naar huis een telefoontje van Tino met de vraag of er vanavond nog gelopen zou worden en zo ja, wat, waar en hoelang.
Mijn plan was 10km op marathon tempo (5:40 – 5:35) en de volgende 10 versnellen naar 5:20 – 5:30”. De gewenste tempo’s had ik in de 310 ingesteld, maar het gepiep (Langzamer!) kwam blijkbaar niet boven onze stemmen uit, want het tempo was steevast te hoog.
Hier de data:training 16 maart
Woensdag geen specifiek plan gemaakt, even naar de baan, een praatje met wat lopers en collega trainers gemaakt en vervolgens onder begeleiding van Vincent & Johan (fiets) weer terug naar huis.
De terugweg ging aanmerkelijk sneller :-). De data.
Donderdag was de 2e rustdag.
Vrijdag, de temperatuur is aangenaam, het miezert af en toe, de benen jeuken en de Trainers willen uitgelaten worden. De boodschappen in huis gehaald en voor het eten een snel rondje van 7,2km. Droog gebleven, op wat zweet na natuurlijk. Dit is het geworden.
Vandaag dan. De wekker ging om half zes, en een uur later stond Jeffrey voor de deur. Mijn Salomon rug-camelbak gevuld, bidons gevuld met Herbalife H3O en Formule 1 shake, Snelle Jelle en een gelletje. De route die wij in gedachten hadden was middels afstandmeten.nl iets te lang voor ons plan gebleken, aldus besloten wij van Maarssenbroek de trein naar Amsterdam RAI te pakken om vervolgens terug naar het startpunt te lopen. 35,2km.
Net onderweg (c.a. 3km), de Amsteldijk, regen en wind tegen. Dat begint lekker zeg. Doorgaan dan maar, wat moet je anders?
Ouder-Amstel, even een stukje beschut lopen door het dorp. De lucht van vers gebakken brood hmmmm heerlijk, maar de buiken zijn nog gevuld, dus doorlopen.
De route is mooi, maar heel erg veel van dat mooie krijgen wij er nog niet van mee, regen, wind en een beetje mistig. Bij de Stokkelaarsbrug gaan we de verkeerde kant op, wat resulteert in bijna 2 extra kilometers.
Waver komt in zicht waarna wij met de wind en regen wederom vol op de kop richting Vinkeveen om dat vervolgens links te laten liggen en via De langste 20-3-2010Waverveen het fietspad van de N212 richting Wilnis op te gaan. Het is nu even droog en de wind lijkt ook nog te zijn gaan liggen, de kilometerteller geeft inmiddels 24 aan en we zetten koers richting Breukelen. Station Breukelen, de teller staat op 30, we hebben er een paar snellere kilometers opzitten en ik overweeg hier op de trein te stappen en het plan vandaag 35 te lopen te laten varen.
Jeffrey en de 310 overtuigen mij er echter van dat de auto op minder dan 5km geparkeerd staat, dus lopen we door. Een rechte weg langs het Amsterdam Rijnkanaal, waar ongemerkt het tempo wederom omhoog gaat, totdat………het treinstation Maarssenbroek in zicht komt. Gehaald!! En dat zonder pijntjes, echte dipjes met uitzondering van de wind en regen dan.
De data staat hier.
De benen voelen op dit moment verbazingwekkend goed, dus morgen nog een stukje uitlopen.
Een prima week. Volgende week zondag de laatste lange duurloop voor de R’dam marathon. 35km tijdens de laatste etappe van de Be More Ultra Tour met de finish in Hilversum bij Nike HQ.
Ben jij er ook bij?image3Deze 3 kanjers (Léonie, Martine en Pieter) gaan 5x 50km afleggen evenals een aantal andere bikkels die een deel van een etappe, een volledige etappe of zelfs de complete afstand.
Dat wordt een feest!
Zondag update:
Het "stukje" uitlopen duurde iets langer.....Ans had een duurloop van 2 uur gepland, en ik, ik ben maar meegelopen. Weer 1:57 en 18,2km voor het logboek.
Best een aardige week zo ;-)

Reacties

  1. hee, je hebt al een heel stuk van de BMUT ettappe nr 5 meegenomen! Toppers!! mooie duurloop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toe maar, het gaat goed met het maken van kilometers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo, goed zo, goed zo zo! Zonder pijntjes en dipjes. Ik ben trots op je. En vandaag nog even uitlopen met een luttele 18,5. Ik zeg: aftellen naar Rotterdam! Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet normaaaaal... hupsakee.. vandaag gewoon nog ff 18,2 km voor in het logboek gelopen. Over bikkels gesproken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier worden aardig wat kilometertjes gemaakt...moet lonen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie route ; jammer dat je het in de regen moest doen. Volgende week zie ik je in Hilversum bij de finish.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt er flink wat kms op zitten; je bent goed op weg naar R'dam. Deze route vanuit Amsterdam (werkplek) naar huis kan ik ook nog eens kiezen; heb vorig week via Abcoude, Baambrugge en Breukelen gelopen.
    Succes die laatste paar weekjes nar R'dam toe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jemig wat een km's... volgende week ook nog 35 ..hoppa... zie je volgende week.. leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sjo... back on track zeg ik!! Die marathon gaat een pr worden of niet!
    Ik zie je zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kan zo aan de ultra's beginnen!.
    En Zaterdag was het niet zo best qwa weer en was de Zondag beter.
    Veel plezier tijdens de BMUT.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij was dit het weekend van de lange duurlopen, lees niet anders. Maar jullie hebben ook een mooie gedaan, herkenbare plaatsen waar we wel eens gevaren hebben.

    Zie je in Hilversum.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo te zien gaat het goed John. Mooi man. Nu ga je vast taperen.
    groeten uit Ede

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi John, gaat goed zie ik. Man wat een kilometers heb je weer afgelegd.
    Dat komt vast wel goed in Rotterdam. Nu taperen.

    groeten uit Ede

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He Johnie boy ik zie je zondag midden op de plassen met veel regen wind :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij blijft ook maar gewoon doorgaan en dan tegen mij vertellen dat jij de 5.20 niet aankan. Geloof het echt wel dat je het kan. Maar ik ga je zien over 3 zondaagjes. Looking Forward It, D-Day

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi verslagje weeral en die route moet zalig zijn ,waarom woon ik toch in Belgie tedjuuuuuuuu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat zijn pas weken om blij van te worden. Mocht je er een paar over hebben, dan houd ik me aanbevolen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten