Het begin...

In de zomer van 2006 ben ik samen met mijn echtgenote gestart met (hard)lopen. Een toenmalige collega voorzag mij van een beginnerschema.
Samen hebben wij de trainingen afgewerkt en kregen er steeds meer lol in. Met c.a. 2 maanden training in de benen waagden wij het er in augustus op om aan de eerste prestatieloop deel te nemen. Het werd 5km tijdens de Vechtloop in Maarssen.
De lol bleef en dus schreven wij ons in voor deelname aan een beginners clinic bij Athletic Point in De Meern. Onder begeleiding werden de trainingen afgewerkt en werd aan de techniek geschaafd. Door het fanatisme en het loopvirus dat zich meester van mij had gemaakt lagen overbelasting en blessures op de loer. Zoals vele lopers resulteerde dit in kuit en knieblessure.
In de loop van het eerste volledige loopjaar (2007) heb ik aan diverse prestatielopen deelgenomen. Vaak met als doel het neerzetten of verbeteren van een pr op de desbetreffende afstand. De afstanden bleven tot december 2007 beperkt (5, 10 en 15 km). In het laatste kwartaal van 2007 ben ik gericht aan het trainen geslagen om mijn eerste halve marathon af te leggen. Ik schreef in voor deelname met een eindtijd die hopelijk niet al te ver boven de 2 uur uit zou komen. Het zal niemand dan ook verbazen dat ik uitermate tevreden was met een tijd van 1 uur 49 min.

Inmiddels zijn we iets meer dan een jaar verder, waarin veel gebeurd is en staat mijn eerste marathon op het programma. Halverwege 2008, na hersteld te zijn van een kuitblessure begon langzaam het idee van de marathon te leven. In november stelde een clubgenote voor samen aan de Rotterdam Marathon deel te nemen. Zonder er al te lang over na te denken stemde ik daarin toe. Na enkele weken stond ik nog eens stil bij hetgeen ik toegezegd had, en kwam tot de conclusie dat het misschien wel een mooie mijlpaal is om op 42 jarige leeftijd de magische 42 km en 195 meter af te leggen.
Ik zal een ieder die erin geïnteresseerd is via mijn blog op de hoogte houden van de vorderingen, de ontberingen, prestaties en alle belevenissen in aanloop naar mijn eerste marathon.

Reacties

  1. Dag John,
    Ik woon in De Meern in de wijk 't Weer en zie je geregeld hardlopend langskomen. Strak lichaam en vrolijke kop. Ik kan niet wachten je straks weer met korte broek en hemd met het zweet op je lichaam te zien langslopen. Doe mij een plezier en loop dan niet te snel.... Veel succes met je eerste marathon. Miranda uit De Meern

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten