Waar maak ik gebruik van?

Bij het uitoefenen van mijn sport maak ik gebruik van:
Polar RS800SD,
Garmin Forerunner 405HRM,
Voor de kleding maak ik gebruik van Adidas, Kalenji en Nike.

Vanaf het moment dat ik met hardlopen gestart ben maak ik gebruik van de Polar RS serie. Achtereenvolgens de 200SD - 400SD en momenteel de 800SD. Tot op de dag van vandaag ben ik zeer tevreden over de genoemde modellen. Het draagcomfort, de mogelijkheden en de zeer goede service zijn dé belangrijkste redenen om voor Polar te kiezen.
Met de aanschaf van de RS800 werd wat mij betreft ook een tekortkoming in het synchroniseren van de data verholpen, namelijk Polar Pro Trainer 5. De hoeveelheid gegevens is uitgebreider en het synchroniseren zelf werkt ook prettiger via infrarood i.p.v. de sonic link.

Om de afstanden en gelopen snelheid nauwkeuriger te kunnen meten heb ik ongeveer een jaar geleden ook de G3 GPS sensor als extra toevoeging aangeschaft.
Helaas ben ik nooit helemaal tevreden geweest over de G3. Dit heeft hoofdzakelijk te maken gehad met het feit dat ik iets te vaak de batterij moest opladen of vervangen.

Naast de Polar ben ik ook in het bezit van een Garmin Forerunner 405HR. Als opvolger van de 305 trok de vormgeving mij aan, maar de belangrijkste reden is de ingebouwde GPS sensor.
De mogelijkheden die dit horloge bezit zijn legio, en het zal je niet verbazen dat deze lang niet allemaal benut worden. De Garmin Training Center software die gebruikt wordt voor het synchroniseren van de data heb ik nog niet op fouten kunnen betrappen.
Wil je nog wat praktische informatie over dit horloge lezen?
Collega blogger en loopster Martine heeft hier het e.e.a. over geschreven.
Nike overheerst als het gaat om loopkleding. De kleding zit prettig, is duurzaam en ziet er ook nog eens goed uit.Afhankelijk van de stemming wil ik tijdens het lopen ook nog wel gebruik maken van een Apple Ipod in combinatie met de sportkit. De samenwerking tussen Nike en Apple hieromtrent is geniaal, gezien het aantal lopers, gebruikers van een Ipod en de combinatie. Door te kiezen voor een paar Nike loopschoenen waarbij de sensor in de zool wordt geplaatst hoeft deze niet óp de schoen geplaatst te worden. Naast de Ipod Nano is het met de komst van de Touch ook mogelijk geworden deze te gebruiken als muiziekdrager/registratie tijdens het lopen. Er zijn genoeg lopers die daar al een footpod, Championchip of SOScoin geplaatst hebben. Mijn ervaring is tevens dat de sensor beter functioneert in combinatie met de daarvoor bedoelde schoenen. Ben je al in het bezit van een Ipod en een paar geschikte loopschoenen is de investering minimaal.

Reacties