Gewoon beginnen en doorgaan...

Met ingang van het nieuwe jaar ben ik gestart met de trainingen die ervoor moeten zorgen dat ik in april in staat moet zijn aan de marathon deel te nemen, en ook nog uit te lopen.
De eerste training kon ik helaas niet voluit gaan vanwege een knie die niet meewerkt.

Vanaf de binnenkant van (linker) knie krijg ik af en toe stekende pijn die vooral bij tempowisselingen, kort draaien en sprongen waarbij het lichaamsgewicht opgevangen moet worden pijnlijk is. Aangezien de pijn zich niet constant voordoet lijkt de meniscus niet het probleem te zijn. Om dit uit te sluiten en hopelijk een snel herstel te bewerkstelligen heb ik toch maar een afspraak met de fysiotherapeut gemaakt voor een diagnose en/of een herstelprogramma. Hopelijk kan hij mij weer snel op de been helpen zodat de trainingssessies en kilometers zonder problemen volbracht kunnen worden.

Zondag stond een duurloop van 1,5 uur op het programma. De duurlopen op zondag vinden meestal in groepsverband plaats, zo ook gisteren. De lichte vorst had her en der voor wat gladheid gezorgd, maar desondanks kon zonder al teveel problemen gelopen worden. Ondanks een licht zeurende pijn in de knie ben ik in staat geweest de duurloop af te werken. Zelfs de 3 minuten durende versnellingen die ieder halfuur worden uitgevoerd verliepen goed.
’s Middags kwam de pijn toch weer opzetten, wat mij ertoe heeft aangezet de eerder genoemde afspraak met de fysiotherapeut te maken.

Reacties