Ertegenaan

Na de duurloop van zondag ben ik gisteravond de sportschool ingedoken voor wat krachttraining en core stability oefeningen.
Tussendoor moest ik ook nog bij de huisarts langs om de longtest nogmaals uit te voeren. Dit keer zonder en vervolgens met pufje (Ventolin) om de verschillen in kaart te brengen en vast te stellen of ik wellicht een licht astmatische aandoening heb. Met Ventolin blijkt de waarde 9,4% gunstiger uit te komen. Tevens hebben de longfoto's die vorige week zijn gemaakt geen bijzonderheden aan het licht gebracht. De uitkomst van vandaag zal volgende week een definitief advies tot gevolg hebben. Hopelijk wordt dit voorlopig mijn laatste bezoek aan de huisarts.
In aanloop naar de zware week (volgende week) lopen de kilometers ook deze week weer verder op. Het menu van vanavond bevatte naast de warming-up en loopscholing 4x (800-1000 meter). Evenals vorige week werd het rap gladder op de baan, maar dit maal is het wel gelukt om de volledige kern af te werken met zelfs nog 800 meter extra. Terry moest tijdens de uitvoering er even tussen uit en miste daardoor 1x 800, die we als afsluiting gezamelijk hebben afgelegd. Dit brengt het totaal van vanavond op 13,7 km.
Gemiddelde hartslag 150,
Maximale hartslag: 186, en weer 1122 calorieën verbrand.
Het gevoel was erg goed, ondanks het feit dat wij in eerste instantie een beetje tegen de lengte van de kern opzagen. Iedereen liep lekker, het tempo kon goed aangehouden worden en voordat we het wisten zat ook deze training er weer op.

Ik heb het idee dat ik meer lucht had door het gebruik van de Ventolin.
Wellicht wordt dat mijn doping.

Reacties

  1. Ha John ,je hebt nog een mooie blog er bovenop , ,nu zal ik alles nog beter kunnen volgen ,je zit inderdaad op schema , zoals het nu verloopt zal je marathon dik in de sjakos zitten(belgisch zinneke ;-) )die 30+ zal ook geen probleem zijn eens je die trainingen volbracht hebt mag je zeker zijn en geloven in jezelf ,het allerbeste ps ik zet je blog bij mijn link

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, doping.. als je de volgende keer bij een wedstrijd onwijs snel gaat zeg je gewoon dat het door de ventolin komt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Terry, je hoeft niet zo aan jezelf te twijfelen, want ik weet dat je het kunt. De vorige 2 marathons gingen toch ook hartstikke goed. En zo met ons drietjes er naar toe trainen geeft een prima gevoel. We gaan zondag die 3 uur gewoon al kletsend doorkomen. Het gaat bijna vanzelf?! Wij kunnen het zelfs zonder ventolin :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten