Weer een nieuwe trainingsavond

Het was mijn bedoeling om gisteravond het standaard protocol in een wat hoger tempo uit te voeren dan de dinsdag. Vanwege de onverwachtse afwezigheid van een collega trainer werd ik gevraagd de honneurs waar te nemen.
Dat doe ik vanzelfsprekend (zoals altijd) vol overgave en plezier. Na de warming-up en loopscholing ben ik gestart met het protocol voor deze avond.

Johan was niet op tijd thuis en heeft derhalve de training moeten laten schieten, maar samen met Britt heb ik toch nog wat ronden afgelegd. Ondanks het feit dat ik het tempo lekker vast kon houden, liep het toch niet helemaal lekker. Waardoor dat kwam is mij nog niet duidelijk, maar uiteindelijk besloot ik de laatste 2x 600 meter aan mij voorbij te laten gaan om de afronding van de training met de mij toegewezen groep af te sluiten. De reacties die mij ter ore zijn gekomen waren positief, wat altijd weer een opsteker is. Daar doen we het tenslotte voor. Tevreden lopers die ondanks de te leveren inspanning ook nog lol hebben op zo'n trainingsavond.


De hartslag en ademhaling lagen ten opzichte van de avond daarvoor iets hoger evenals de vermoeidheid. Zou de doping (Ventolin) dan toch het verschil maken?

Vanavond een lange interval op iets lagere intensiteit.
Hoe ik deze heb afgewerkt zal vanavond of morgen hier te lezen zijn.

Reacties

  1. Hoi John,

    Misschien is 2 avonden pittige intervaltraining achter elkaar een beetje teveel van het goede? Het kan je hogere hartslag misschien verklaren? Doe vanavond in ieder geval rustig aan. Succes en tot zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten