Weer een bezoek aan de huisarts

Na de training van dinsdag had ik me gisteren voorgenomen gewoon wat rustige kilometers op de baan te maken. Op de baan aangekomen ontbrak het mij aan de motivatie en bedacht ik dat deze dag in het schema niet ingevuld staat, en de "extra" rust misschien helemaal niet zo verkeerd zou zijn. Met andere woorden, ik heb gisteravond niets gedaan. Wat van gedachten gewisseld met een aantal clubgenoten en trainers.

Vanmorgen mocht ik weer bij de huisarts op audiëntie om de uitslag en vervolgstappen ten aanzien van het long issue te bespreken. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar het komt erop neer dat er nog geen verklaring te geven is voor de meetresultaten, aangezien ik geen problemen ondervind. Ik heb aangegeven van mening te zijn dat het gebruik van Ventolin bij het vorige bezoek een positief effect op mijn training heeft gehad. Aangezien het gebruik geen nadelige invloeden heeft was het geen probleem om hier een recept voor te krijgen.
De volgende stap is wederom een test waarbij eventuele allergieën aan het licht gebracht kunnen worden. Zodra de uitslag bekend is mag ik een bezoek aan de longarts brengen. Ondanks het feit dat de uitkomsten die tot nu toe bekend zijn geen reden tot paniek zijn willen zowel de arts als ikzelf meer duidelijkheid.
Wie weet kunnen mijn prestaties door de juiste behandeling, medicatie of aanpassing van de wijze waarop getraind wordt op een hoger niveau terecht komen.

Ander nieuws:
De hartslagband van mijn Garmin 405 heeft de lange wasbeurt op 30 graden overleefd. Tijdens de training van afgelopen dinsdag leek het erop dat de werking niet helemaal in orde was. Er werd af en toe een waarde aangegeven die volgens mij te laag was, daarnaast viel de verbinding van tijd tot tijd weg. Maar.... tijdens de 1000 en 1200 meters werkte alles naar behoren.

Reacties