Het bos in

Zoals ik in mijn vorige bericht kopte, rust en aftellen. De afgelopen week stond niet alleen in het kader van de rust, maar tevens van het herstel aangezien ik de hele week nog last heb gehad van een verkoudheid. Donderdag na het werk de loopkleding bij thuiskomst gelijk aangeschoten en op pad gegaan om een uurtje te lopen.

Eenmaal op weg bleek al snel dat ik nog niet voldoende hersteld was. Het liep werkelijk voor geen meter en na 5,5 km hield ik het dan ook maar voor gezien.

Zaterdag tijdens de training ging het stukken beter. Lekker temperatuurtje en het zonnetje op de bol. In het kader van de rust was het een korte kerntraining (4x 500 - 400 - 300). Annet en Terry waren niet anwezig, dus heb ik samen met Trees en Wilfred een ander protocol (4x 1100 - 300) afgewerkt.

Vanochtend hebben we met een groep van 28 een bosloopje uitgevoerd. Wij (Annet, Terry en ik) mochten 1,5 uur in het schema staan. De uitgezette routes waren 12, 15 en 18 km lang. We hebben ons niet helemaal aan het schema gehouden, maar waren na 1.45 uur weer terug bij de Mauritshoeve waar we van een lekker stuk appeltaart en een kopje koffie/thee.
http://connect.garmin.com/player/2693526
De door Alex verzamelde data kan via de onderstaande link bekeken worden. Deze data is door middel van Nokia Sports Tracker opgeslagen.
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=774874

Ik heb vandaag voor het eerst geëxperimenteerd met SIS Go Gel. Ten opzichte van andere gels hoeft hier niet perse bij gedronken te worden, maar is de werking iets korter (ca 30 minuten).
Ik verdraag de gel in ieder geval, maar in één van de vorige duurlopen heb ik de gel van Powerbar geprobeerd en had daar duidelijk meer profijt van. Ik heb mijn keuze voor de marathon nog niet gemaakt. Wordt dus nog vervolgd.

Reacties

  1. Ha die John,

    Heb je BLOG gevonden :-) Was een leuk loop(je) afgelopen zondag. Voor mij gaat de snelheid richting wedstrijdsnelheid maar ik heb er niet veel last van. Misschien gaat het nog een keer wennen :-)
    Dit is de data die mijn mobiel heeft verzamelt. Er zitten wel rare uitschieters bij.
    https://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=774874

    BeantwoordenVerwijderen
  2. -> Alex,
    Voor een duurloop is het tempo van ondergeschikt belang, maar is het de hartslag waar het om draait. De data die verzamelt wordt is erg interessant vooral door de toevoeging van de foto's die je onderweg hebt geschoten. Erg grappig dat zelfs de muziek die je afspeelt tijdens het lopen wordt opgeslagen.
    Tot dinsdag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten