Rotterdam, we komen eraan


De "rust" in Rotterdam zal over een kleine week plaats maken voor drukte en bedrijvigheid. Lopers uit alle delen van het land en het buitenland zullen de straten bevolken om zich zondag aan de start van de Fortis Marathon Rotterdam op de Coolsingel te verzamelen.
Om alvast in de stemming te komen en een beeld te krijgen van wat mij te wachten staat hebben Ans en ik vandaag een overgroot deel van het parcours afgelegd (met de auto). Een deel van de route kon ik me nog herinneren van een aantal jaren terug tijdens de Wednesday Night Skate.

Ondanks de drukte lag de Coolsingel er verlaten bij ten opzichte van de beelden die vorige door TV Rijnmond zijn uitgezonden en hetgeen wij toen zelf op de route hebben ervaren.
Om een aantal clubgenoten aan te moedigen haddden wij een plekje gevonden
nabij de drankpost (25km) op de Laan op Zuid en vervolgens net na de
drankpost op het 35km punt.
Op die dag heb ik er even aan gedacht ooit hier een marathon te zullen lopen,
me vanzelfsprekend niet realiseren dat dit al een jaar later zou zijn.
Nog even en dan loop ook ik daar samen met mijn trainingsmaatjes tussen de duizenden lopers en wie weet staan er dit keer bekenden die ons aan staan te moedigen en dezelfde gedachte hebben als ik een jaar geleden.

Niets staat een mooie dag in de weg. De trainingen zitten erop. Nu moet het bijna gebeuren, genieten van de marathon en de finish op de Coolsingel.
Maar voor het zover is lopen we morgen nog Dwars door Dordt.















Reacties